Tietoa meistä

Mikä LHP?

Luontoliitto koostuu kahdeksasta piirijärjestöstä, jotka toimivat eri puolilla Suomea. Hämeen piirin toiminta-aluetta on Pirkanmaa ja Etelä-Häme.

Toiminta-alueemme on siis varsin laaja, ja aktiivisinta piirin järjestämää toimintaa on tällä hetkellä Tampereen alueella. Haluaisitko toimintaa omalle paikkakunnallesi? Ota yhteyttä! Autamme mielellämme alkuun.

Luontoliitolla on piiritoiminnan lisäksi valtakunnallisia toimintaryhmiä (mm. metsä-, ilmasto-, virtavesi- ja susiryhmät), joihin olet tervetullut asuinpaikastasi riippumatta. Tutustu valtakunnallisiin toimintaryhmiin! Hämeen piirillä on myös omia paikallisia toimintaryhmiä ja niitä voidaan perustaa lisää kiinnostuksen mukaan.

Haluamme tarjota kaikille taustaan ja elämäntilanteeseen katsomatta yhdenvertaisen mahdollisuuden viihtyä toiminnassamme, joten noudatamme kaikessa toiminnassamme turvallisemman tilan periaatteita.

Työntekijät

Jenni Rönkkö

Piirityöntekijä

jenni.ronkko@luontoliitto.fi

Heini Ojala

Kerhokoordinaattori

heini.ojala@luontoliitto.fi

Hallitus

Piirin toimintaa ohjaa hallitus, joka koostuu noin kymmenestä vapaaehtoisesta. Hallitus valitaan aina kerran vuodessa syyskokouksen yhteydessä, ja hallituskausi on yksi kalenterivuosi.

Hallitus kokoontuu noin kerran kuussa käymään läpi, mitä toimintaa edellisen kuukauden aikana on ollut ja kuinka se on sujunut, pyörittelemään ajankohtaisia asioita ja suunnittelemaan tulevaa toimintaa. Välissä syödään herkkuja ja hörpitään kahvia ja teetä.

Hallitusporukka siis pitkälti määrittelee piirin toiminnan suuntaa, mutta tilaa on aina muidenkin ajatuksille ja vuoden mittaan järjestetään lisäksi mm. kaikille avoimia toiminnansuunnittelupäiviä.

Ihan pelkkää kokoustamista hallitustyökään ei ole, välillä suunnataan vaikka nuotiolle tai taidenäyttelyyn viettämään aikaa yhdessä.

Hallitustyössä oppii valtavasti yhdistyksen pyörittämisestä! Pyrkiäkseen hallitukseen ei tarvitse osata valmiiksi mitään yhdistyskiemuroita, vaan asioita opetellaan hoitamaan yhdessä ja pidempään olleet osaavat opastaa uudempia tulijoita.

Vuoden 2024 hallitus:

Noa Saari, puheenjohtaja