Kouluvierailut

Luontoliitto on kiertänyt jo yli vuosikymmenen ajan Suomen peruskouluja, lukioita ja ammatillisia oppilaitoksia. Vierailujen aikana keskustelemme luonnosta ja sen suojelun merkityksestä. Vierailijoina toimivat Luontoliiton kouluttamat nuoret ja aikuiset.

Luontoliiton kouluvierailut antavat lapsille ja nuorille tietoa ympäristöasioista, haastavat ajattelemaan sekä kannustavat toimimaan luonnon puolesta omassa arjessa. Maksuttomat kouluvierailumme tukevat opetussuunnitelmien kestävän kehityksen ja aktiivisen kansalaisuuden aihekokonaisuuksia.

Tarjoamme kouluvierailuja eri aihepiireistä:

Kouluvierailuja järjestetään sekä lähi- että etävierailuna. Osa vierailuista voidaan toteuttaa ulkovierailuna koulun lähialueella.

• Itämeren monimuotoinen maailma
  • Haavoittuva monimuotoisuus – ilmastonmuutos ja luontokato
  • Suomen metsät ja suomalaisten metsäsuhteet (vierailut tauolla toistaiseksi, tulossa loppukeväästä 2024)
  • Suden kiehtova elämä ja paikka ekosysteemissä (vierailut tauolla toistaiseksi)

Kouluvierailujen kysyntä on suurta ja vierailijoita on rajallinen määrä eri kapungeissa, joten joskus tilattua kouluvierailua ei valitettavasti voida toteuttaa. Teemme kuitenkin parhaamme! Kaikki kouluvierailumateriaalit ja tehtävät ovat myös vapaasti opettajien ladattavissa ja käytettävissä. Löydät ne MAPPAsta.

Heräsikö kysyttävää? Ota yhteyttä kouluyhteistyö­vastaavaamme:

yhteystiedot_sofia_kaipainen-png
SOFIA KAIPAINEN