Luonto-Liitto – muutos lähtee pienestä

Luonto-Liitto on lasten ja nuorten luonnonharrastus- ja ympäristönsuojelujärjestö, joka tarjoaa mahdollisuuksia konkreettisiin luontokokemuksiin ja vaikuttamiseen pienestä pitäen. Luonto-Liitto on Suomen suurimman ympäristöjärjestön, Suomen luonnonsuojeluliiton, nuorisojärjestö.

Luonto-Liitto on yksi harvoista ympäristöalan kansalaisjärjestöistä, jonka toiminta kattaa koko Suomen. Se on lisäksi ainoa ympäristöjärjestö, joka keskittyy nuorten omaehtoiseen ympäristötoimintaan. Luonto-Liitto on poliittisesti sitoutumaton järjestö.

Luonto-Liitto ei harjoita väki- tai ilkivaltaan tai niillä uhkailuun perustuvaa toimintaa. Puolustamme yhteiskunnalliseen osallistumiseen liittyviä perusvapauksia ja niiden hyödyntämisen tärkeyttä demokratian toteutumisen kannalta.

Tausta & historia

Luonto-Liitto perustettiin vuonna 1943. Nykyisin järjestö keskittyy luontoharrastuksiin, ympäristökasvatukseen  ja ympäristöpoliittiseen vaikuttamiseen.

Arvot & tavoitteet

Luonto-Liiton tavoitteena on yhteiskunta, jossa arvostetaan luonnon moninaisuutta ja sen itseisarvoa.

Arvostamme myös ihmisten moninaisuutta, ja meille kaikki ovat tervetulleita juuri sellaisina kuin ovat!

Päätöksenteko

Luonto-Liiton toiminta ja päätöksenteko perustuu liittovaltuuston, hallituksen, paikallispiirien ja aluejärjestöjen yhteistyöhön.

Yhteystiedot

Haluatko saada yhteyden työntekijöihimme? Tai onko sinulla kenties hyviä ideoita Luonto-Liiton toiminnan kehittämiseksi?

Täältä löydät Luonto-Liiton yhteystiedot ja laskutustiedot.

Evästeet & tietosuojaseloste

Tietosuojaselosteessa kerrotaan, miten käsittelemme sidosryhmiemme jäsenten henkilötietoja ja miten suojaamme heidän yksityisyyttään.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu:
    lasten ja nuorten metsätoimintaan tammi – maaliskuussa
    lasten ja nuorten ilmastotoimintaan huhti – kesäkuussa
    lasten ja nuorten itämeritoimintaan heinä – syyskuussa
    lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan loka – joulukuussa
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.