Toimintaryhmät

Paikallisissa toiminta- ja työryhmissämme pääsee retkeilemään sekä edistämään metsien ja suurpetojen suojelua sekä ilmastokriisin torjumista.

Luontoliiton valtakunnallisista toimintaryhmistä voit lukea lisää täältä.

Tampereen metsäryhmä

Kartoitamme arvokkaita metsäalueita, kampanjoimme metsien puolesta ja otamme osaa metsäkeskusteluun. Paikallisryhmä on osa Luontoliiton metsäryhmää, jonka tavoitteena on saattaa vähintään 30% Suomen metsistä suojeluun.

Metsäryhmän toimintaan ovat tervetulleita kaikki metsistä kiinnostuneet! Ota yhteyttä, jos haluat lisätietoja tai mukaan toimintaan: harkalude@gmail.com.

Tulevat tapahtumat löydät tapahtumakalenterista ja sometileiltämme. Tampereen metsäryhmällä on myös oma ig-tili @metsaryhmatampere, jossa kerromme ajankohtaisista jutuista!

Retkityöryhmä

Kiinnostaako retkeily ja haluaisitko tarjota retkikokemuksia myös muille; lapsille, perheille, nuorille? Retkiryhmä on retkeilystä kiinnostunut porukka, joka ideoi yhdessä Hämeen piirin retkitoimintaa ja retkeilee välillä myös työryhmän kesken. Ryhmään liittyäksesi kiinnostus ja retkeilyn perustaidot riittävät, kokeneemman ohjaajan kanssa voit oppia lisää.

Voit kysyä lisätietoja tai pyytää liittämistä Whatsapp-ryhmään lähettämällä viestiä lhp@luontoliitto.fi tai 044 566 5899.

Leirityöryhmä

Leirityöryhmä ideoi ja suunnittelee yhdessä Hämeen piirin leiritoimintaa. Leiritoiminnasta on hyvä olla jonkin verran kokemusta ryhmään liittyäkseen, mutta kaikenlaiset ideat ovat toki tervetulleita.

Ilmastoryhmä

Huolestuttaako ympäristön tila ja ilmastonmuutos? Haluatko tehdä jotain konkreettista ympäristön hyväksi? Ilmastoryhmän toiminnassa pääset ideoimaan ja toteuttamaan monipuolista toimintaa ilmastokriisin pysäyttämiseksi. Ilmastoryhmän toiminta voi olla melkein mitä tahansa aktivismista palstaviljelyyn ja mielenosoituksista blogikirjoituksiin. Tampereen paikallisryhmä on osa valtakunnallista Luontoliiton ilmastoryhmää. Liity joukkoon!

Löydät meidät myös Instagramista @ilmastoryhma_hame

HUOM! Ilmastoryhmä etsii uutta vetäjää/vetäjiä, jotka vastaavat ryhmän toiminnan tiedotuksesta. Toimintaa suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä ryhmän kanssa.

Susiryhmä

Haluatko suojella susia ja muita suurpetoja? Susiryhmän tavoitteena on jakaa tietoa suurpedoista, erityisesti sudesta sekä siten hälventää pelkoa ja vihaa sutta kohtaan. Ryhmä järjestää yleisötapahtumia, kuten keskustelutilaisuuksia, ja erilaisia tempauksia. Olemme myös mukana rakentamassa petoaitoja susireviirialueille. Tampereen paikallisryhmä on osa valtakunnallista Luontoliiton susiryhmää. Toimintaan ovat tervetulleita kaikki sudensuojelusta kiinnostuneet!

(Toiminta on tällä hetkellä tauolla Tampereella. Ota yhteyttä lhp@luontoliitto.fi, jos sinua kiinnostaisi ryhmän toiminta. Valtakunnallisen susiryhmän toiminnasta löydät tietoa täältä)