Hae töihin tai työharjoitteluun

Haluaisitko tehdä työtä, jolla on merkitys?

Toimintamme tarjoaa vapaaehtoistyön lisäksi lyhytaikaisia työmahdollisuuksia ympäri vuoden sekä harjoittelumahdollisuuksia opiskelijoille. Leirit, kerhot, retket ja kurssit tarvitsevat innostavia ja luonto- ja ympäristöasioista kiinnostuneita ohjaajia. Työssäoppiminen voi olla mitä vain toimintaan liittyvää somesisältöjen tuottamisesta tapahtumien suunnitteluun ja toteutukseen.

Leirirekry 2024

Lähde mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan ikimuistoisia luontoleirejä lapsille, nuorille ja perheille! Leirit sisältävät paljon luonnossa olemista; tutkimista, retkeilyä, leikkimistä, taiteilua, tarinointia jne. Ohjelma kootaan yhdessä leiritiimin kanssa kevään aikana ja jokainen pääsee vaikuttamaan siihen sekä tuomaan mukaan omaa osaamistaan. Leiritiimit kootaan niin, että mukaan pääsee niin leirikonkareita kuin uusia ohjaajia ja johtajia.

Lisätietoa toimenkuvista ja palkkauksesta löydät alempaa tältä sivulta.

Haemme joukkoomme jälleen innokkaita leirinjohtajia, vastuuohjaajia, ohjaajia, apuohjaajia, kokkeja ja apukokkeja seuraaville leireille:

3.-7.6. Päiväleiri Tampereella (7-12 vuotiaille)

10.-14.6. Päiväleiri Tampereella (7-12 vuotiaille)

17.-20.6. Nuorten leiri Isojärven kansallispuistossa (13-17)

24.-26.6. Perheleiri Tampereella

26.-29.6. Perheleiri Tampereella

1.-5.7. Telttaleiri Kangasalla (7-12 vuotiaille)

Täytä hakemus viimeistään 14.2. TÄÄLLÄ

Tehtävään otettavien, vähintään 18 vuotiaiden henkilöiden on esitettävä nähtäväksi rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentissa tarkoitettu rikosrekisteriote.

Lisätiedot: jenni.ronkko(at)luontoliitto.fi, p. 044 566 5899 (Jätä tekstiviestillä soittopyyntö, mikäli en vastaa. Myös whatsapp toimii)

HUOM! Palkkaamme leireille ensisijaisesti Leirinohjaajakurssin käyneitä. Leirin- ja kerhonohjaajakurssi 9.-11.2. Tampereella. Ilmoittaudu viimeistään 31.1.

Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet TÄÄLTÄ

Leiritoimenkuvat

Johtajalta edellytämme vähintään 20 vuoden ikää, Luontoliiton leirinohjaajakurssin käymistä, kiinnostusta luontoon, kokemusta leiritoiminnasta ja lasten/nuorten kanssa toimimisesta sekä organisointikykyä. Johtajat vastaavat koko tiimin tasavertaisesta työskentelystä ja hyvästä tiimi ja leirihengestä, leirin suunnittelusta ja toteutuksesta yhdessä johtajaparin ja muun tiimin kanssa, turvallisuudesta, yhteyksistä leirin ulkopuolelle ja leirikoordinaattoriin. Soveltuva koulutus, luonnontuntemus, ea-taidot, kädentaidot ja erätaidot sekä kokemus Luontoliiton leireistä ohjaajana/johtajana katsotaan eduksi.  Leireille otetaan 2 johtajaa/leiri. Huom! Johtajaksi voi hakea myös yhdessä tutun parin kanssa, mainitse tästä hakemuksessa. Rikosrekisteriote tarkistetaan. Palkkio 70€/pv + puolikas kokopäiväraha yön yli -leireillä. Ruoka kuuluu etuihin jokaisella leirillä sekä majoitus ja matkat yönyli leireillä.

Vastuuohjaajalta edellytämme vähintään 18 vuoden ikää, Luontoliiton leirinohjaajakurssin käymistä, kiinnostusta luontoon ja kykyä toimia lasten/nuorten kanssa. Vastuuohjaajat ovat päävastuussa leiriohjelman suunnittelusta yhdessä leirin johtajien kanssa, tukevat
leirinohjaajia ja apuohjaajia työssään, vastaavat leirillä sovituista ohjelmanumeroista ja muista
käytännön töistä yhdessä muun tiimin kanssa sekä huolehtivat leiriläisten viihtyvyydestä. Luonnontuntemus, ea-taidot, kädentaidot ja erätaidot katsotaan eduksi. Päivä- ja telttaleireille otetaan 2–3 vastuuohjaajaa/leiri. Perheleireille 1–2 vastuuohjaaja/leiri. Rikosrekisteriote tarkistetaan. Palkkio 50€/pv + puolikas kokopäiväraha yön yli -leireillä. Ruoka kuuluu etuihin jokaisella leirillä sekä majoitus ja matkat yönyli leireillä.

Ohjaajalta edellytämme vähintään 15 vuoden ikää, Luontoliiton leirinohjaajakurssin käymistä, kiinnostusta luontoon ja kykyä toimia lasten kanssa. Ohjaajat osallistuvat leirin suunnitteluun ja vastaavat osaltaan leirin toteutuksesta sekä ovat leiriläisten seurana. Luonnontuntemus, ea-taidot, kädentaidot ja erätaidot katsotaan eduksi. Päivä- ja telttaleireille otetaan 2–3 ohjaajaa/leiri. Ohjaajille maksetaan puolikas kokopäiväraha. Päiväleireille palkataan tamperelaisia 15-17 vuotiaita kesätyösetelillä. Ruoka kuuluu etuihin jokaisella leirillä sekä majoitus ja matkat yönyli leireillä.

Apuohjaajaksi voi hakea 13-14vuotias, jota kiinnostaa ohjaamisen opettelu, luonto ja leirielämä. Apuohjaaja saa täyden ylläpidon leirillä sekä rutkasti kokemusta. Apuohjaaja auttaa kykyjensä mukaan muuta leiritiimiä leirin suunnittelussa ja toteutuksessa sekä on leiriläisten seurana. Apuohjaaja ei ole vastuussa leiriläisistä. Apuohjaaja saa leirillä ylläpidon. Ruoka kuuluu etuihin jokaisella leirillä sekä majoitus ja matkat yönyli leireillä.

Kokilta edellytämme vähintään 18 vuoden ikää, kokemusta lapsiystävällisen vegaanisen ruuan valmistuksesta, erikoisruokavalioista ja allergioista. Kokki suunnittelee, hankkii ja valmistaa leirin ruuat. Soveltuva koulutus, hygieniapassi ja ajokortti katsotaan eduksi. Leirille otetaan 1–2 kokki/leiri. Rikosrekisteriote tarkistetaan. Palkkio päiväleireillä 40€ pv (lounas ja välipala), yön yli leireillä 70€/pv + puolikas kokopäiväraha. Ruoka kuuluu etuihin jokaisella leirillä sekä majoitus ja matkat yönyli leireillä.

Apukokiksi voi hakea vähintään 15-vuotias, jota kiinnostaa ruuanlaitto ja leirielämä. Apukokki saa täyden ylläpidon leirillä sekä rutkasti kokemusta. Apukokki avustaa leirikokkia ruuanvalmistuksessa ja keittiön siistinä pitämisessä. Apukokki saa leirillä ylläpidon, sekä leirin koosta riippuen myös puolikkaan päivärahan. Ruoka kuuluu etuihin jokaisella leirillä sekä majoitus ja matkat yönyli leireillä.