Mitä me teemme

Luontoliitto on yhteisö, jonka jäsenenä voit löytää paikkasi ympäristöaktivismin kentällä tai oman tapasi harrastaa luontoa – ja voit ohjata myös muita samojen oivallusten äärelle. Tavoitteenamme on yhteiskunta, jossa arvostetaan luonnon monimuotoisuutta ja sen itseisarvoa.

Toimintamme ytimessä on ympäristövaikuttaminen. Se ei kuitenkaan rajaudu vain mielenosoituksiin tai kampanjoihin luonnon puolesta, vaan vietämme myös aikaa luonnossa oppien siitä ja kasvattaen yhä uusia jäseniämme ymmärtämään sitä paremmin.

Luontoliitossa sekä puolustetaan luontoa että juurrutaan siihen. Retkillämme ja leireillämme saa viettää tavallista nykyarkea yksinkertaisempaa ja luonnonläheisempää elämää.

Järjestämme erilaisia retkiä aina pienistä perheretkistä pitkiin vaelluksiin. Pidämme luontoleirejä ja -kerhoja sekä kursseja ja monenlaisia tapahtumia. Toteutamme ympäristövaikuttamiskampanjoita, järjestämme mielenosoituksia ja tuemme rauhanomaista ympäristöaktivismia.

Jos haluat vain hengailla luonto- ja ympäristöasioista kiinnostuneiden kanssa, tarttua silloin tällöin pienimuotoiseen järjestö- tai tapahtumanakkiin tai ihan vain tulla kokouksiin juomaan ilmaista kahvia ja jakamaan ajatuksiasi tai tietojasi niin nekin ovat vallan tervetulleita tapoja osallistua toimintaamme.

Kiitos tuestasi

Allekirjoituksesi on vastaanotettu. Toimitamme vetoomuksen pian sen vastaanottajalle. Yhdessä voimme toimia äänenä ja voimana luonnon puolesta!

Jaa vetoomus myös somessa:

Voit tukea Luontoliiton arvokasta työtä myös lahjoittamalla.

Vahvistamme vuosittain tuhansien lasten ja nuorten luontosuhdetta järjestämällä luontokerhoja ja -leirejä sekä rakastettuja kouluvierailuja joka puolella Suomea. Luontoliiton valtakunnalliset toimintaryhmät toimivat hupenevien metsien, uhanalaisen suden, padottujen virtavesien, haavoittuvan Itämeren ja kuumenevan ilmaston puolesta. Voit tehdä yleislahjoituksen tai kohdentaa tukesi suoraan haluamallesi toimintaryhmälle.

Haluatko mukaan Luontoliiton toimintaan?

Kiinnostaako sinua saaristoluonnon ennallistaminen tai virtavesien vapauttaminen? Haluatko suojella metsiä tai susia? Toimia kouluvierailijana tai kirjoittaa tärkeistä aiheista?

Haluatko tilata sähköisen uutiskirjeemme ja pysyä ajan tasalla Luontoliiton toiminnasta ja tapahtumista?
Voit peruuttaa uutiskirjeen milloin tahansa jokaisesta sähköpostikirjeestämme löytyvästä linkistä.