Hae töihin tai työharjoitteluun

Toimintamme tarjoaa vapaaehtoistyön lisäksi lyhytaikaisia ja osa-aikaisia työmahdollisuuksia etenkin kesäleireillä sekä harjoittelumahdollisuuksia opiskelijoille. Leirit, kerhot, retket ja kurssit tarvitsevat innostavia luonto- ja ympäristöasioista kiinnostuneita ohjaajia. Lisäksi palkkaamme joka vuosi osa-aikaisen leirikoordinaattorin huhti-elokuulle auttamaan kesäleirien järjestämisessä. Lisäksi meillä työssäoppiminen voi olla mitä vain toimintaan liittyvää somesisältöjen tuottamisesta tapahtumien suunnitteluun ja toteutukseen.

Leirirekry 2024 on nyt auki!

Hae meille töihin tämän sivun alaosassa olevan lomakkeen kautta ja tule tekemään mahtavia luontoleirejä kanssamme!

Luontoleirillä työskentelet osana tiimiä. Pääset suunnittelemaan ja toteuttamaan ympäristökasvattavaa ohjelmaa sekä nauttimaan kesästä mahtavien leiriläisten kanssa. Leirityöntekijöiden tärkein tehtävä on taata leiriläisille hauska ja turvallinen leirikokemus sekä uusia oivalluksia luonnosta.

Lastenleireillä tiedossa on mm. luontoleikkejä, retkeilyä metsissä, kasvien, lintujen ja hyönteisten tutkailua, taiteilua luonnonmateriaaleista, saunomista ja uimista, seikkailuja ja herkuttelua iltanuotiolla. Nuortenleireillä tehdään myös pidempiä retkiä, harjoitellaan erätaitoja sekä pohditaan ympäristökysymyksiä.

Haemme

Johtajia, ohjaajia, apuohjaajaa sekä kokkia ja apukokkia Kuopion Karhonsaaren luontoleireille:

• Lastenleiri 30.6.-5.7.2024 (8-12-vuotiaille)
  • Nuortenleiri #1 14.-19.7.2024 (13–16-vuotiaille)
  • Nuortenleiri #2 21.-26.7.2024 (13–16-vuotiaille) (Uusi leiri!)
  • Nuorten syysleiri 13.-18.10.2024 (13-16-vuotiaille) (Uusi leiri!)

Johtajia, ohjaajia, apuohjaajia sekä kokkia ja apukokkia norppaleirille Savonlinnan Turponsaareen:

• Lasten norppaleiri 8.-12.7.2024 (8-12-vuotiaille)

Jokaiselle leirille palkataan 1-2 johtajaa, 3–5 ohjaajaa, 1-2 apuohjaajaa sekä kokki ja apukokki. Töiden kuvaukset löytyvät alta.

Työnkuva ja palkka

Leirillä työskentelyn palkka koostuu leirin suunnitteluun osallistumisesta, itse leirin toteuttamisesta sekä leiripaikan siivoamisesta leiriläisten lähdettyä. Leirien koulutus- ja suunnitteluviikonloppu pidetään 24.-26.5.2024 Kuopion Karhonsaaressa. Kaikkien johtajien, ohjaajien ja apuohjaajien suositellaan vahvasti tulevan paikalle. Myös kokkien ja apukokkien, erityisesti Karhonsaaren leirien kokkien, suositellaan tulevan paikalle. Mikäli olet estynyt tulemasta koulutukseen, perehdytys täytyy sopia erikseen oman leirin johtajan/johtajien kanssa, ja leirin suunnitteluun osallistutaan muutoin.

Johtajat: Palkka 300 €. Edellytetään täysi-ikäisyyttä, kokemusta Luontoliiton leireistä ja organisointikykyä. Eduksi ovat luonnontuntemus, erä- ja ensiaputaidot sekä luontoliittolaisuus.

Ohjaajat: Palkka 200 €. Edellytetään täysi-ikäisyyttä. Eduksi katsotaan aiempi leirikokemus tai vastaava (ympäristö-)kasvatuskokemus. Kaikille ohjaajille ovat eduksi luonnontuntemus, erä- ja ensiaputaidot sekä luontoliittolaisuus.

Apuohjaajat:  Palkka 140 €. Lastenleirin apuohjaajan tulee olla vähintään 15-vuotias, ja nuortenleirin apuohjaajan tulee olla vähintään 17-vuotias. Katsotaan eduksi kokemus luontoleireistä, kiinnostus luonto- ja ympäristöasioihin, erätaidot sekä luontoliittolaisuus.

Kokit: Palkka 280 €. Edellytetään täysi-ikäisyyttä, kokemusta kokkauksesta leiriolosuhteissa, itsenäistä työskentelyä, lapsiystävällisyyttä ruoissa ja vegaanisen ruuan valmistustaitoa. Eduksi katsotaan hygieniapassi. Leiripaikoillamme ei ole juoksevaa vettä eikä sähköä, vaan vesi kannetaan keittiöön ja käytössä on puuhella ja kaasuliesi.

Apukokit: Palkka 140 €. Apukokin tulee olla vähintään 15-vuotias. Katsotaan eduksi hygieniapassi, kokemus leiriolosuhteissa kokkaamisesta ja kiinnostus luonto- ja ympäristöasioihin.

Huomioithan, että ohjaajat saapuvat leiripaikalle päivää ennen leiriläisten saapumista ja siivoavat leiripaikan leirin jälkeen, eli leiripaikalle jäädään vielä leiriläisten lähdön jälkeen.  Huomioithan myös, että leirillä työskentely saattaa olla fyysisesti kuormittavaa, sillä se sisältää tavaroiden kantamista ja aktiivista ulkona työskentelyä.

Ajokortti ja mahdollisuus saada auto käyttöön leirin ajaksi katsotaan kaikille täysi-ikäisille työntekijöille eduksi.

Leirityöntekijöden rikostaustaote tarkistetaan.

Leiripaikkamme

Karhonsaari on Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Sakan omistamaa satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen. Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille. Karhonsaareen kuljetaan soutu-/moottoriveneellä. Lue lisää Karhonsaaresta täällä.

Turponsaari sijaitsee Pitkän Pihlajaveden itäpäässä, noin 10 km Savonlinnasta etelään. Siellä sijaitsee leiripaikkanamme toimiva Turponmaja, joka on Retki-Toverit Ry:n omistama, ja on toiminut paikkana luontoleireillemme jo kahdeksan vuoden ajan. Turponsaari on valtion luonnonsuojelualuetta, ja sen ympäristö tarjoaa erinomaiset puitteet mm. luonnon tutkiskelulle, luontoseikkailuille, melomiselle ja uimiselle. Turponsaareen kuljetaan lautalla Ritosaaren kautta, mistä jatketaan Turponsaareen moottoriveneellä. Turponsaaren norppaleiristä löytyy vanhoja leirikertomuksia aiemmilta vuosilta. Vuoden 2021 norppaleirin kertomuksen löydät täältä.

Karhonsaaressa ja  Turponsaaressa ei kummassakaan ole juoksevaa vettä eikä sähköä.

Hae töihin leireille 2024!

Leirirekry on auki! Lähetä meille hakemus alla olevan lomakkeen kautta mahdollisimman pian, ja viimeistään 30. huhtikuuta.

Hae töihin täyttämällä tämä lomake: https://forms.gle/z4dwhdTFEnXHEvbD8

Lisätietoa leirityöstä voit kysyä sähköpostitse: saka@luontoliitto.fi