Tutustu toimintaan

Luontoliitto on yhteisö, jonka jäsenenä voit löytää paikkasi ympäristöaktivismin kentällä tai oman tapasi harrastaa luontoa – ja voit ohjata myös muita samojen oivallusten äärelle. Tavoitteenamme on yhteiskunta, jossa arvostetaan luonnon monimuotoisuutta ja sen itseisarvoa.

Toimintamme ytimessä on ympäristövaikuttaminen. Se ei kuitenkaan rajaudu vain mielenosoituksiin tai kampanjoihin luonnon puolesta, vaan vietämme myös aikaa luonnossa oppien siitä ja kasvattaen yhä uusia jäseniämme ymmärtämään sitä paremmin.

Luontoliitossa sekä puolustetaan luontoa että juurrutaan siihen. Retkillämme ja leireillämme saa viettää tavallista nykyarkea yksinkertaisempaa ja luonnonläheisempää elämää.

Pidämme luontoleirejä ja -kerhoja sekä kursseja ja muita tapahtumia. Teemme erilaisia retkiä lähelle ja kauas. Toteutamme ympäristövaikuttamiskampanjoita, järjestämme mielenosoituksia ja tuemme rauhanomaista ympäristöaktivismia. Paikallinen metsäryhmämme tekee luontokartoitusretkiä ja edistää metsien suojelua.

Jos haluat vain hengailla luonto- ja ympäristöasioista kiinnostuneiden kanssa, tarttua silloin tällöin pienimuotoiseen järjestö- tai tapahtumanakkiin tai ihan vain tulla kokouksiin juomaan kahvia ja jakamaan ajatuksiasi tai tietojasi, niin nekin ovat vallan tervetulleita tapoja osallistua toimintaamme.

Tuoreimman tiedon toiminnastamme saat Instagramista sekä postituslistalta. Meillä on myös Facebook-sivu ja oma Facebook-ryhmä ja erilaisia pikaviestiryhmiä jäsenten keskusteluja varten – laita liittymispyyntösi meille sähköpostitse saka@luontoliitto.fi.