Lähde luontoretkelle virkistymään ja oppimaan uutta

Haluatko opetella luontokuvaamaan lastesi kanssa? Kiinnostaako kevään merkkien etsiminen? Haluatko oppia tunnistamaan lintuja, kaloja tai erilaisia vesiötököitä?

Luontoliiton piirit järjestävät kevään ja kesän aikana erilaisia retkiä niin lapsille ja perheille kuin nuorille ja nuorille aikuisillekin. Tarjolla on parin tunnin teemaretkiä mutta myös yön yli -retkiä ja vaelluksia. Tiesitkö, että monilla piireillä on myös lainavarusteita?

Etsi listasta juuri sinua kiinnostavat retket ja lähde nauttimaan luonnosta!

10.3. Liito-oravaretki Köhniölle Jyväskylään (ilmoittautuminen 7.3. klo 19.00 mennessä)

17.3. Koko perheen luontokuvausretki Uutelassa, kaikenikäisille lapsille perheineen

29.–30.3. Koskiretki Salossa, 16–28-vuotiaille nuorille  (ilmoittautuminen 26.2. mennessä)

6.4. Satujoogaa ja kevätseurantaa Simonkylässä

7.4. Hämeen piirin retki Tampereen Kauppiin, suunnattu nuorille ja nuorille aikuisille

27.4. Teeriretki Kurjenrahkan kansallispuistoon

27.4. Kalaretki Lauttasaareen

30.4. Aamuvarhainen linturetki Viikkiin, kaikenikäisille ja eri tasoisille harrastajille

4.5. Hämeen piirin Kevätseuranta-retki. Lisätietoja tulossa myöhemmin.

11.5. Retki Mustavuoren kotkansiipilehtoon

17.–19.5. Linturetki Porkkalaan

18.5. Vesiötökkäretki Lohjan Porlaan, kaikenikäisille

15.-19.7. Julma-Ölkkyyn, nuorille ja nuorille aikuisille

27.7.–3.8. Vaellus Muotkatunturin erämaahan, nuorille ja nuorille aikuisille

Lahden seudulla asustaville on tarjolla runsaasti viikonloppuretkiä Lahden perheluontokerhon kanssa. Perheluontokerho on suunnattu 3–6-vuotiaille lapsille sekä heidän perheenjäsenilleen. Retket ovat maksuttomia, ja ne toteutetaan itsenäisinä retkinä, joten osallistua voi hyvin matalalla kynnyksellä. Lisätietoja saat Lahden perheluontokerho-Facebook-ryhmästä ja LHP:n kerhosivulta

Voiko luontoa pelastaa sijoitusmaailmaan vaikuttamalla?

Mitä suursijoittajat voivat tehdä luonnon puolesta, ja miksi heidän tulisi olla kiinnostuneita ekologisesta kestävyydestä? Tiistaina 7.5. Luonnonvalo-keskusteluillassa rahoitusalan ja vastuullisuuden huippuammattilaiset johdattavat pohtimaan sijoittamisen vaikutusta ympäristöön ja luontoon.

Toukokuun tapahtumia

Yleiskokous 21.5. Vasp kutsuu jäsenistönsä ylimääräisen yleiskokouksen maanantaina 21.5. klo 17 piirin toimistolle. Kokouksessa käsitellään kevätkokouksessa käsittelemättä jääneet asiat: toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittely, toiminnantarkastajan lausunto