Pian on taas luontokuvakisan aika!

Luontoliiton ja Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry:n alle 18-vuotiaille lapsille ja nuorille suunnattu valokuvakisa alkaa 1.3. Kilpailussa etsitään keväisiä ja kesäisiä luontokuvia varainkeruukortteja varten, ja voittajalle on luvassa 300 euron palkinto.

Lasten ja nuorten oma ympäristöjärjestö Luontoliitto teettää jälleen perinteisiä kevätkortteja, joilla kerätään varoja tärkeään ympäristökasvatus- ja vaikuttamistyöhön. Kortteihin etsitään alle 18-vuotiaiden lasten ja nuorten ottamia luontokuvia.

Kilpailuun osallistuvissa kuvissa voi olla Suomen luonnon eläimiä, kasveja tai luontomaisemaa. Kuvia tulisi olla viisi kappaletta, ja niissä tulisi olla keväinen tai kesäinen tunnelma. Mukaan voi osallistua jo aiemmin otetuilla kuvilla.

Julkaisemme valitut kuvat ja kuvaajasta tehdyn haastattelun Luontoliiton kevätkorttikampanjassa, Luontoliiton jäsenlehdissä (Sieppo ja Nuorten Luonto), Luontoliiton somekanavissa ja verkkosivuilla. Voittaja saa näkyvyyttä myös Suomen Luonnonvalokuvaajien eri kanavissa. Lisäksi voittaja saa 300 euron rahapalkinnon.

Kisa alkaa 1.3., jolloin julkaisemme tarkemmat osallistumisohjeet verkkosivuillamme.

Viime kevään kortteja koristivat Nooa Mikkolan luontokuvat. Tämä viime kevään varainkeruukorteistakin löytyvä hippiäiskuva on saanut tunnustusta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin: Se sai kunniamaininnan Suomen Luonnonvalokuvaajien järjestämässä Vuoden Luontokuva 2023 -kilpailussa, Nuorten-sarjassa. Kunniamaininta tuli myös Wildlife Photographer of the Year -luontokuvakilpailun 11–14-vuotiaiden sarjassa. Kuva on mukana myös Vuoden Luontokuvat 2023 -näyttelyssä, joka kiertää neljän sarjan voimin ympäri Suomea.

Lue myös Luontoliiton muita uutisia

Metsäpolku

20 syytä lähteä luontoon

1. Saat keuhkoihisi raikasta ilmaa astumalla luontoon, pois teiden varsilta. Raikkaan ilman hengittäminen virkistää mieltä ja kehoa. 2. Luonto vähentää stressiä. Tutkimusten mukaan luonnossa oleilun

Kotimetsän puolustajat

Kotimetsän puolustajat -hankkeen koulutukset alkavat!

Suomen luonnonsuojeluliitto ja Luontoliitto kouluttavat Suomen suurimpien kuntien asukkaita suojelemaan lähimetsiään. Koulutukset starttaavat loppukesästä Helsingissä ja Turussa. Luonnonsuojeluliitto ja Luontoliitto käynnistävät metsiensuojelukoulutuksen, joka tarjoaa tavallisille