Kuukauden tekijä – Otto Snellman

kuukaudentekija_nettisivu_otto-1

Tänä vuonna juhlitaan Luontoliiton 80-vuotista taivalta. Sen kunniaksi haluamme antaa tunnustusta Luontoliiton tekijöille ja vapaaehtoisille, sillä ilman heidän arvokasta työpanostaan ei olisi Luontoliittoa. <3

Kuukauden tekijänä esittelyssä on aktivisti Otto Snellmann (kuvassa alavasemmalla).

Missä toiminnassamme olet mukana?

Luontoliitossa minua kiinnostaa erityisesti monipuolinen poliittinen vaikuttamistoiminta. Vuosien varrella olen toiminut ainakin Susiryhmässä, Ilmastoryhmässä ja Metsäryhmässä. Olen istunut yhden kauden varapuheenjohtajana Luontoliiton hallituksessa. Lisäksi olen tehnyt töitä Susiryhmälle ja työskennellyt talousapulaisena Luontoliiton keskustoimistolla. Viimeisen vuoden aikana olen toiminut erityisen paljon Metsäryhmässä ja Metsäliikkeessä. Olen ollut esimerkiksi mukana järjestämässä mielenosoituksia, vetämässä koulutuksia sekä kirjoittamassa mielipidetekstejä ja mediatiedotteita – sekä yrittänyt opetella metsien kartoittamista heikolla menestyksellä. Rajat eri ympäristöliikkeiden, -järjestöjen ja -ryhmien välillä eivät koskaan ole kamalasti kiinnostaneet minua, joten en aina tiedä, mistä Luontoliiton toiminta alkaa ja mihin se päättyy.

Miten tulit mukaan Luontoliittoon?

Pääsin Luontoliittoon siviilipalvelukseen vuonna 2014. Sivarivuosi oli huippukokemus; sen ansiosta lähdin pikkuhiljaa mukaan ympäristöliikkeeseen.

Mikä saa sinut toimimaan Luontoliitossa?

Muiden innokkuus, jaksaminen ja halukkuus tehdä juttuja! Luontoliitossa on mukana on paljon kivaa, fiksua, osaavaa ja lämmintä porukkaa ympäri maan. Monipuolisuus ja kaiken ympäristötoiminnan yhdistäminen kasvatukseen ovat Luontoliiton vahvuuksia.

Mitä toivot saavasi aikaan työsi avulla?

Vaatimaton tavoitteeni yhdessä luontoliittolaisten ja muun ympäristöliikkeen kanssa: teollisuuden, talouden, kulttuurien, luontosuhteiden, arvojen ja elintapojen muuttaminen sellaisiksi, että ratkovat aikamme lukuisia  ympäristöongelmia sekä niihin kytkeytyviä muita kriisejä ja ongelmia, kuten epätasa-arvo, rasismi ja kolonialismi.

Kerro vielä, miksi muidenkin kannattaa tulla mukaan Luontoliittoon?

Saa kavereita ja merkitystä elämään.

Kerro vielä, miksi muidenkin kannattaa tulla mukaan Luontoliittoon?

Osallistukaa Luontomarsseille kautta maan 18.3.!

Juhlitaan yhdessä 80-vuotiasta Luontoliittoa!