Kuukauden tekijä –Jenni Sohlman

Tänä vuonna juhlitaan Luontoliiton 80-vuotista taivalta. Sen kunniaksi haluamme antaa tunnustusta Luontoliiton tekijöille ja vapaaehtoisille, sillä ilman heidän arvokasta työpanostaan ei olisi Luontoliittoa. <3

Missä Luontoliiton toiminnassa olet mukana?

– Mä oon vähän jokapaikan höylä, oon mukana mm. Itämeri- ja Ilmastoryhmissä, koko liiton hallituksen jäsen, ja nyt kevään puuhastelen virtavesileirin koordinaattorina.

Miten olet tullut mukaan Luontoliittoon?

– Olin Instagram-mainoksen uhri, ja lähdin mistään mitään tietämättä ja ketään tuntematta mukaan vuosi sitten Örön Itämerileirille, joka oli yksi elämäni parhaista viikonlopuista!

Mistä saat intoa toimimiseen Luontoliitossa?

– Varmaan pohjimmiltaan halusta muuttaa maailmaa ja oppia lisää luonnosta, mutta ennen kaikkea muilta kivoilta super taitavilta nuorilta. Parasta on, kun voidaan oppia toinen toisiltamme!

Mitä toivot saavasi aikaan Luontoliitossa?

– Järjestöhommiin mukaan uutena lähteminen voi tuntua hirmu jännältä, vaikkakin Luontsikalla uudet tyypit otetaan avosylin vastaan. Eli ehkä mä toivon  saavani innostettua uusia tyyppejä lähtemään mukaan toimintaan, ja voivani mahdollistaa edes yhdelle uudelle nuorelle yhtä lämpimän vastaanoton, jollaisen itsekin aikaan sain. Mitä enemmän meitä on, sitä enemmän meillä on voimaa vaikuttaa.😼

Kerro vielä, miksi muidenkin kannattaa tulla mukaan Luontoliittoon?

– Täällä oikeesti pääsee tekemään, oppimaan ja saa huikeita tilaisuuksia. Luontoliitossa on tarjolla niin monenlaista hommaa, että varmasti jokaiselle löytyy jotakin. Riittää, että on kiinnostunut luonnosta. Mitään ei tarvitse osata etukäteen tai sopia tiettyyn muottiin. Luontsikalta löytyy niin retkiseuraa rennoille luontoseikkailluille kuin myös monenlaisia vaikuttamismahdollisuuksia niistä kiinnostuneille. Mutta parasta on uudet samanhenkiset ystävät, joita täältä saa.

Muuta mahdollista, mitä haluat nostaa esiin?

– Vielä ehtii ilmoittautua mukaan kansainväliselle virtavesileirille Hiitolanjoelle 25.-28.5., jos rento retkeily, yhdessä tekeminen ja huippuasiantuntijoilta oppiminen kiinnostaa.🤓

Juhlitaan yhdessä 80-vuotiasta Luontoliittoa!

Voiko luontoa pelastaa sijoitusmaailmaan vaikuttamalla?

Mitä suursijoittajat voivat tehdä luonnon puolesta, ja miksi heidän tulisi olla kiinnostuneita ekologisesta kestävyydestä? Tiistaina 7.5. Luonnonvalo-keskusteluillassa rahoitusalan ja vastuullisuuden huippuammattilaiset johdattavat pohtimaan sijoittamisen vaikutusta ympäristöön ja luontoon.

Toukokuun tapahtumia

Yleiskokous 21.5. Vasp kutsuu jäsenistönsä ylimääräisen yleiskokouksen maanantaina 21.5. klo 17 piirin toimistolle. Kokouksessa käsitellään kevätkokouksessa käsittelemättä jääneet asiat: toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittely, toiminnantarkastajan lausunto