Virtavesiryhmä järjestää kaksi nuorten virtavesi- ja luontoleiriä

Luontoliiton virtavesiryhmä järjestää kaksi nuorten virtavesi- ja luontoleiriä tänä kesänä 2023. Toinen leireistä pidetään Hiitolanjoella 25–28. toukokuuta ja toinen Latvian Salacgrivassa 17.–21. heinäkuuta.

Leirit ovat kansainvälisiä ja niillä on osallistujia ainakin Latviasta, Virosta ja Suomesta.

Hiitolanjoella ohjelmassa on tutustumista laatokanlohen elämään ja padonpurkuihin, lintubongausta, saunomista, iltanuotioita ja tietenkin melomista. Leirille osallistuvat saavat halutessaan myös ilmaisen paikan Latvian Salacgrivassa pidettävälle nuorten luontoleirille.

Latvian leirin yhteydessä tutustutaan Sindin padonpurkuhankkeeseen Etelä-Virossa. Leirillä tutustutaan Baltian kovimpien asiantuntijoiden johdolla ilmastoon ja luonnon monimuotoisuuteen liittyviin kysymyksiin, vaelletaan ja otetaan aurinkoa rannalla.

Hiitolanjoen leirille on enää muutama paikka jäljellä, joten ole nopea! Mukaan voi ilmoittautua tästä.

Lisätietoa Latvian leiristä löytyy tästä.

Toukokuun tapahtumia

Yleiskokous 21.5. Vasp kutsuu jäsenistönsä ylimääräisen yleiskokouksen maanantaina 21.5. klo 17 piirin toimistolle. Kokouksessa käsitellään kevätkokouksessa käsittelemättä jääneet asiat: toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittely, toiminnantarkastajan lausunto