Toukokuussa vietetään Suomen lasten metsäretkipäivää

Pieni lapsi on metsässä. Hän koskee katkenneessa puussa kasvavaa kääpää.

Metsäretkipäivän tarkoituksena on kannustaa lähtemään lasten kanssa metsään retkelle oppimaan, liikkumaan ja iloitsemaan. Tapahtuman idea on syntynyt luonnossa liikkumiseen ja lajintunnistukseen liittyvän tutkimus- ja opetustyön myötä.

Lisää ideoita metsäretkipäivää varten löydät Suomen lasten metsäretkipäivän Instagramista.

Metsäretkipäivä on oiva tilaisuus osallistua Kevätseurantaan

Metsäretkellä voi myös seurata kevään etenemistä pörriäisiä, perhosia ja mustikan kukkimista tarkkailemalla. Kannattaa myös pitää korvat auki kirjosiepon laulun varalta. Muistakaa ilmoittaa keväiset havaintonne kampanjasivulle!

Myös Luontoliiton retkillä vietetään aikaa metsässä

Luontoliitto järjestää kesäleirejä lapsille, nuorille ja perheille eri puolilla Suomea. Leireillä osallistujat pääsevät tutkimaan luontoa, tekemään ympäristötaidetta, retkeilemään ja rentoutumaan luonnon helmassa. Tutustu leiritarjontaan täällä ja ilmoittaudu hankkimaan ihania kesämuistoja!

Hae Itämeri-lähettilääksi kesäksi 2024

Hei Itämerestä kiinnostunut nuori!  Lähde mukaan Itämeri-lähettilääksi Muoviton meri -kiertueelle ja pääset tekemään tärkeää työtä Itämeren ja rantojemme hyväksi!  HAE MUKAAN TÄYTTÄMÄLLÄ TÄMÄ HAKULOMAKE Viimeinen