Eki Engblom on Luontoliiton liittovaltuuston uusi puheenjohtaja!

Luontoliiton liittokokous järjestettiin lauantaina 6.5. Turussa. Kokouksessa valittiin liittovaltuuston uudeksi puheenjohtajaksi seuraavalle kahdelle vuodelle Eki Engblom, 31.

Eki toimii Luontoliiton Varsinais-Suomen piirissä aktiivina. Hän asuu Turussa ja viihtyy metsissä. Keväällä Eki keräilee nokkosia sekä havainnoi kyykäärmeitä ja sammakoita. Kesäaikaan hänen harrastuksiinsa kuuluu marjastaminen ja syksyisin sienestäminen. Eki harrastaa aktiivisesti myös scifiä, fantasiaa, animea, historiallista pukeutumista ja cosplayta.

Luontoliiton toimintaan Eki hyppäsi mukaan juuri Varsinais-Suomen piirin eli Vaspin kautta. Luontoliiton toiminnassa on täsmennetty viime vuosina yhdenvertaisuuden tärkeyttä, ja Eki haluaa osaltaan laittaa nätit sanat myös käytäntöön:
”Toivon, että liittovaltuuston kokoukset pysyvät kuivasta byrokratiasta huolimatta rentoina kokoontumisina, joihin jokainen voi tulla omana itsenään ja joissa kenenkään ei tarvitse kokea tarvetta selitellä itseään tai käytöstään.”

Ekin lisäksi liittovaltuuston varsinaisisiksi jäseniksi valittiin Neea Oiva, Tiina Saarelainen, Lotta Ojajärvi, Joel Föhr, Otava Mäkinen, Jutta Jylhä, Riitta Helena Rautio, Suvi Jalokoski, Aija Aakula, Jutta Eveliina Malinen, Suvi Kangaspuoskari, Katri Pasanen, Veera Sofia Inkeri Mursu, Pinja-Emilia Lämsä, Enni Manninen, Onerva Rousu, Asseri Laitinen, Hanna-Maria Pöllänen, Matti Tuomaala, Ida Korhonen, Valtteri Leppilampi, Mari Nyyssölä-Kiisla, Elo Vanhanen, Henna Ala-Mikkula ja Anni Eskonen. Valtuuston varajäseniksi valittiin Julia Kunelius, Silja Aalto, Tintti Kontuniemi ja Elsa Luukkanen.

Lämpimät onnittelut kaikille valituille!

Luontoliiton liittovaltuusto kokoontuu seuraavan kerran lauantaina 23.9. luontomaisemissa Etelä-Karjalan Hiitolanjoella.

Jutun yhteyteen kuvan otti Katarina Ponkilainen.