Vietä syysloma nuorten syysleirillä Kuopiossa

Kuopion Karhonsaaren nuorten syysleiri järjestetään 13.-18.10.2024. Leiri on tarkoitettu 13-16-vuotiaille, jotka ovat kiinnostuneita luonnosta ympärillään. Leirin hinta on 110 € Luontoliiton jäseniltä ja 140 € muilta.

Luontoliiton leireillä luonto tarjoaa sekä ympäristön että sisältöä leiriohjelmaan. Lastenleireillä ohjelmassa Nuortenleireillä tehdään metsäretkiä, harjoitellaan erätaitoja ja pohditaan ympäristökysymyksiä, taiteillaan luonnonmateriaaleista, saunotaan, herkutellaan iltanuotiolla ja nautitaan yhdessä olosta.

Leirillä yövytään pääosin teltoissa, mutta leirin tukikohtana toimii Karhonsaaren vanha punainen huvila, missä ruokailut ja osa ohjelmasta tapahtuu.

Kaikilla leireillä tarjotaan maittavaa ja täyttävää kasvisruokaa ja myös nautitaan leiriherkuista, kuten letuista tai tikkupullasta.

Leiripaikka

Karhonsaarion Kuopion lähellä sijaitseva vehreä luonnonsuojelu- ja virkistyskäytössä oleva saari. Leirin tukikohtana on kaksi Sakan omistamaa satavuotiasta huvilaa rantasaunoineen. Kallavesi, saaren villiintynyt arboretum ja luonnonsuojelualueiden mäntykankaat tarjoavat loistavat puitteet luontoleirien seikkailuille. Karhonsaareen kuljetaan soutu-/moottoriveneellä. Karhonsaaressa ei ole juoksevaa vettä eikä sähköä. Lue lisää Karhonsaaresta täällä.

Ilmoittautumislomakkeen ja lisätietoa leiristä löytyy täällä.

Lue myös Luontoliiton muita uutisia

Syyskokouskutsu

Luontoliiton Varsinais-Suomen piiri kutsuu niin uudet kuin vanhatkin jäsenensä koolle syyskokoukseen torstaina 17.10. klo 17. Syyskokouksessa valitaan piirille uusi puheenjohtaja ja hallitus ensi vuodelle. Tämä on hyvä hetki hypätä mukaan!

Kiitos tuestasi

Allekirjoituksesi on vastaanotettu. Toimitamme vetoomuksen pian sen vastaanottajalle. Yhdessä voimme toimia äänenä ja voimana luonnon puolesta!

Jaa vetoomus myös somessa:

Voit tukea Luontoliiton arvokasta työtä myös lahjoittamalla.

Vahvistamme vuosittain tuhansien lasten ja nuorten luontosuhdetta järjestämällä luontokerhoja ja -leirejä sekä rakastettuja kouluvierailuja joka puolella Suomea. Luontoliiton valtakunnalliset toimintaryhmät toimivat hupenevien metsien, uhanalaisen suden, padottujen virtavesien, haavoittuvan Itämeren ja kuumenevan ilmaston puolesta. Voit tehdä yleislahjoituksen tai kohdentaa tukesi suoraan haluamallesi toimintaryhmälle.

Haluatko tilata sähköisen uutiskirjeemme ja pysyä ajan tasalla Luontoliiton toiminnasta ja tapahtumista?
Voit peruuttaa uutiskirjeen milloin tahansa jokaisesta sähköpostikirjeestämme löytyvästä linkistä.