Töitä ympäristötoiminnan päällikölle

Töihin Luontoliittoon

Luontoliitto etsii rohkeaa, inspiroivaa ja aikaansaavaa ympäristötoiminnan päällikköä. Tehtävänäsi on johtaa Luontoliiton piiritoimintaa, toimintaryhmiä, sisäistä viestintää ja poliittista vaikuttamista koordinoivaa tiimiä. Tiimiin kuuluu työsuhteesi alkaessa muutama vakituinen työntekijä ja muutama projektityöntekijä.

Tiimin tehtävänä on auttaa Luontoliiton kahdeksaa piirijärjestöä järjestämään toimintaa lapsille sekä nuorille. Tiimi avustaa piirejä myös hallinnossa ja taloudessa. Lisäksi tiimi koordinoi Luontoliiton metsäryhmä, ilmastoryhmän, virtavesiryhmän, Itämeri-ryhmän ja susiryhmän toimintaa. Ympäristötoiminnan tiimi vastaa myös Luontoliiton poliittisesta vaikuttamisesta.

Ympäristötoiminnan päällikkö tulee vastaamaan Luontoliiton sisäisen viestinnän kehittämisestä ja ylläpitämisestä.

Raportoit omasta ja tiimisi työstä Luontoliiton toiminnanjohtajalle. Suunnittelet Luontoliiton tulevaisuutta yhdessä toiminnanjohtajan, luottamushenkilöiden, aktiivien ja kollegoidesi kanssa.

Mitä odotamme sinulta?

Sinulla on kokemusta tai vähintäänkin halua toimia esihenkilötehtävissä. Sinulla on kykyä johtaa tiimiä olemalla aikaansaava, visionäärinen, rohkea, toisia kunnioittava ja empaattinen. Odotamme, että osaat luoda ympärillesi hyvää työilmapiiriä. Osaat luoda suunnitelmia ja johtaa niiden toteutusta. Osaat priorisoida, huolehtia useista projekteista samanaikaisesti ja kykenet hyvään ajanhallintaan. Osaat myös johtaa itseäsi.

Kohtaat työssäsi paljon ihmisiä ja olet tekemisissä Luontoliiton vapaaehtoisten kanssa. Sinulla on osaamista ja halua osallistaa vapaaehtoisiamme toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa sekä raportoinnissa. Koska tiimisi koordinoi hankkeita ja auttaa piirijärjestöjämme, on sinun myös ymmärrettävä järjestö- sekä hanketoiminnan hallintoa ja raportointia.

Arvostamme työ- ja koulutustaustaa, jossa oppii järjestötoimintaa, ympäristöasioita ja johtamista. Tehtävään sopii esimerkiksi yhteisöpedagogin, biologian, ympäristökasvatuksen tai johtamisen koulutus.

Mitä tarjoamme sinulle?

Pääset työskentelemään maamme ainoassa lasten ja nuorten valtakunnallisessa ympäristöjärjestössä. Työssäsi pääset vaikuttamaan ilmastonmuutoksen torjuntaan, luonnon monimuotoisuuden suojelemiseen sekä lasten ja nuorten luontoharrastuneisuuden tukemiseen.

Työpaikkasi voi sijaita missä päin Suomea tahansa, mutta odotamme, että pystyt käymään säännöllisesti kerran viikossa tai muutaman kerran kuukaudessa Luontoliiton Helsingin toimistolla. Lisäksi sinun tulee olla valmis toisinaan matkustamaan muutamien päivien ajaksi eri puolilla Suomea järjestettäviin tapahtumiimme.

Helsingissä ollessasi käytössäsi ovat toimitilamme ekologisessa ja modernissa Valo Hotel & Workissa, jossa hotellihuoneet muuttuvat päivisin toimistoiksi vähentäen näin turhaa rakentamista. Toimitiloissa käytössäsi ovat myös kuntosali ja saunaosasto. Tarjoamme sinulle sopivat työvälineet kuten puhelimen ja tietokoneen.

Palkkasi on yli 3500 € kuukaudessa ja sitä korotetaan yleisen palkkatason kehityksen sekä työtehtävissä mahdollisesti tapahtuvien muutosten mukaisesti.

Kuinka haen tehtävään?

Lähetä hakemuksesi suoraan toiminnanjohtajallemme Riku Eskeliselle osoitteeseen riku.eskelinen@luontoliitto.fi su 7.5.2023 mennessä. Liitä hakemuksesi mukaan CV:si.

Lisätietoja voit kysyä toiminnanjohtaja Riku Eskeliseltä sähköpostitse osoitteesta riku.eskelinen@luontoliitto.fi.