Tanssiteatteri MD:n IGLU x Luontoliitto hyväntekeväisyysnäytös 9.9. klo 14

Toiminnallinen iltapäivä Tampereella Hällä-näyttämöllä

Yhteinen hyväntekeväisyysnäytös tarjoaa mukavan koko perheen iltapäivän luonnon suojelun ja kestävien arvojen äärellä. Ennen esitystä Hällä-näyttämön aulassa järjestetään lapsille ja kaikille halukkaille ongintaa, IGLU-teoksen pingviinit tervehtivät yleisöä klo 13.15-13.30 ja odotellessa voi myös luoda itselleen muistoksi pingviinikuvan. Hyväntekeväisyyssumma lahjoitetaan Luontoliiton Hämeen piirille syyskuun aikana.

Luonto tarvitsee puolustajia ja molemmat toimijat ovat sitoutuneita omista näkökulmistaan edistämään kestäviä arvoja ja pitkäjänteistä ekologista toimintaa.

Tanssiteatteri MD:n toiminnan keskiössä on yhteistyö, inhimilliset arvot sekä kestävästä toiminnasta huolehtiminen. MD valmistaa korkeatasoisia nykytanssiteoksia koko perheelle ja aikuisyleisöille. Lapsiyleisöille suunnatut teemoiltaan ja taiteellisuudellaan kokonaisvaltaisesti vaikuttavat tanssiteokset vahvistavat taiteen ja sivistyksen merkitystä kasvavissa, tulevaisuutta luovissa nuorissa ja edistävät kestävän arvomaailman rakentumista. Yhteistyö Luontoliiton kanssa toteuttaa luontevasti MD:n arvomaailmaa ja tavoitteita.”, kertoo MD:n toiminnanjohtaja Anniina Kumpuniemi.

Taide on loistava ympäristökasvatuksen keino. Meistä on hienoa, että lapsille tehdään heille suunnattua ympäristöaiheista taidetta. Olemme iloisia, että Tanssiteatteri MD halusi tukea järjestömme juhlavuotta. Lahjoitus mahdollistaa osaltaan monipuolisen ympäristökasvatustoiminnan jatkumisen toiminta-alueellamme”, sanoo Luontoliiton Hämeen piirin puheenjohtaja Ville Lahtinen.

Ympäristökasvatusta yhdessä

Mari Rosendahlin koreografioiman IGLU:n teemana on ystävyys, ilmastonmuutos ja uhanalaisten eläimien suojelun tärkeys. Päiväkoti- ja alakouluikäisille suunnattu kaunis tanssiteatteriteos toimii ympäristö- ja kulttuurikasvattajana ryhmille. Tanssiteatteri MD on rakentamassa Ekokompassi-ympäristöjärjestelmää, jonka myötä toiminnan jokaisen osa-alueen ympäristövaikutukset kartoitetaan ja kehitystyö aloitetaan. Prosessin päätteeksi ekokompassi tulee ohjaamaan tanssiteatterin kaikkea toimintaa ja päätöksentekoa.

Luontoliitto on lasten ja nuorten oma ympäristöjärjestö. Liitto tarjoaa valtakunnallisesti mahdollisuuksia harrastaa luonnossa ja vaikuttaa ympäristöasioihin. Luontoliiton Hämeen piiri toimii Pirkanmaan ja Etelä-Hämeen alueella ja kokoaa yhteen luonnosta ja ympäristövaikuttamisesta kiinnostuneet lapset, nuoret, nuoret aikuiset ja perheet. Piiri järjestää luontoleirejä ja -kerhoja sekä kursseja, retkiä ja tapahtumia ympäri vuoden. Ympäristöaiheisiin syvennytään säännöllisesti kokoontuvissa ilmasto-, metsä- ja ympäristönuorten ryhmissä.

Liput hyväntekeväisyysnäytökseen www.lippu.fi / Hällä-näyttämön lipunmyynti (avoinna arkisin klo 12-16 sekä tunti ennen esityksen alkua). Lippuvaraukset, ryhmäliput ja tiedustelut: liput@tanssiteatterimd.fi / 050 556 6025

Lisätiedot esityksestä: Tanssiteatteri MD

Voiko luontoa pelastaa sijoitusmaailmaan vaikuttamalla?

Mitä suursijoittajat voivat tehdä luonnon puolesta, ja miksi heidän tulisi olla kiinnostuneita ekologisesta kestävyydestä? Tiistaina 7.5. Luonnonvalo-keskusteluillassa rahoitusalan ja vastuullisuuden huippuammattilaiset johdattavat pohtimaan sijoittamisen vaikutusta ympäristöön ja luontoon.

Toukokuun tapahtumia

Yleiskokous 21.5. Vasp kutsuu jäsenistönsä ylimääräisen yleiskokouksen maanantaina 21.5. klo 17 piirin toimistolle. Kokouksessa käsitellään kevätkokouksessa käsittelemättä jääneet asiat: toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittely, toiminnantarkastajan lausunto