Nadja Uusiperhe

Nadja Uusiperheestä Luonto-Liiton uusi puheenjohtaja

Luonto-Liiton liittovaltuusto valitsi viikonloppuna kokouksessaan järjestön uudeksi puheenjohtajaksi helsinkiläisen ympäristöaktiivi Nadja Uusiperheen (32). Uusiperhe on toiminut aikaisemmin Luonto-Liitossa varapuheenjohtajana sekä Luonto-Liiton susiryhmän aktiivina. Uusiperheen puheenjohtajakausi alkaa 1.1.2023.

”Lasten ja nuorten järjestönä kurkotamme korkealle luonto- ja ilmastokriisin keskellä. Kutsumme toiminnan pariin myös niitä nuoria, jotka jäävät usein järjestötoiminnan ulkopuolelle. Olemme vaihtoehto kaupalliselle mainosmaailmalle ja ostarilla hengailulle. Korostamme Luonto-Liiton toiminnassa lajien itseisarvoa. Kaikilla lajeilla on oltava tilaa olla olemassa. Emme ole maailmassa vain ihmistä varten”, Nadja Uusiperhe kertoo.

Luonto-Liitto täyttää 80 vuotta

Luonto-Liitto viettää ensi vuonna 80-vuotisjuhlavuottaan. Kunnioitettavaan ikään ehtinyt lasten ja nuorten ympäristöjärjestö juhlistaa merkkipäivää luonnossa ja yhdessä kulttuuriväen kanssa.

”Juhlimme ensi vuonna näkyvästi ja kuuluvasti. Tavoitteemme on saada ihmisiä liittymään mukaan ympäristötoimintaan ja Luonto-Liiton syntymäpäivätanssiin. Juhlan voimalla voimme innostaa ihmisiä juhlimaan pitkää historiaa ympäristötoiminnan ja ympäristökasvatusten parissa. Kaikki voisi olla aivan toisin, jos Luonto-Liitto ei olisi ikinä ollut”, Uusiperhe sanoo.

Nadja Uusiperheen lisäksi Luonto-Liiton hallituksen jäseniksi valittiin Kalle Ristikartano (Mikkeli), Varpu Sairinen (Hyvinkää), Petri Kuustie (Jyväskylä), Heta Kopra (Jyväskylä) ja Miihkali Härkönen (Helsinki). Uusina hallitukseen valittiin Johanna Oksanen (Helsinki) ja Jenni Sohlman (Helsinki).

Luonto-Liitto on ympäristöjärjestö, jonka tavoitteena on luonnon kanssa tasapainossa elävä ja luontoa kunnioittava yhteiskunta.

Lisätiedot:

Nadja Uusiperhe, Luonto-Liiton puheenjohtaja (1.1.2023 alkaen):

nadja.uusiperhe(a)luontoliitto.fi 044 297 2611

Merja Forsman, Luonto-Liiton viestintäpäällikkö:

merja.forsman(a)luontoliitto.fi 040 861 8915

www.luontoliitto.fi

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.