Kesätöihin luontoleirille – ohjaajaksi luontokerhoon!

🦊 LEIRIN- JA KERHONOHJAAJAKURSSI 9.-11.2. Tampereella.

Kiinnostaako ohjaustyö lasten ja nuorten parissa? Haluaisitko olla mukana tekemässä ikimuistoisia luontoleirejä ja -kerhoja lapsille, nuorille ja perheille? Tule mukaan leirin- ja kerhonohjaajakoulutukseen!

Koulutuksessa käydään läpi ympäristökasvatuksen perusteita ja päästään suunnittelemaan luontoleirin ja -kerhon ohjelmia käytännön harjoitusten avulla. Kurssin aikana opitaan ottamaan huomioon erilaisia turvallisuuskysymyksiä ja mahdollisia ongelmatilanteita. Koulutus antaa työkaluja oman ohjaajuuteen, käytännönläheisiä vinkkejä ja menetelmiä, joiden avulla pääset rakentamaan luontoleirien ja -kerhojen ohjelmaa eri kohderyhmille. Koulutus antaa valmiudet toimia ohjaajana kaikilla Luontoliiton leireillä ja kerhoissa.

Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet. Ilmoittaudu viimeistään 31.1.

HUOM! Palkkaamme leireille ja kerhoihin ensisijaisesti Leirin- ja kerhonohjaajakurssin käyneitä.

🐞 KESÄLEIRIREKRY 2024

Lähde mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan ikimuistoisia luontoleirejä lapsille, nuorille ja perheille! Leirit sisältävät paljon luonnossa olemista; tutkimista, retkeilyä, leikkimistä, taiteilua, tarinointia jne. Ohjelma kootaan yhdessä leiritiimin kanssa kevään aikana ja jokainen pääsee vaikuttamaan siihen sekä tuomaan mukaan omaa osaamistaan. Leiritiimit kootaan niin, että mukaan pääsee niin leirikonkareita kuin uusia ohjaajia ja johtajia.

Lisätietoa toimenkuvista ja palkkauksesta.

Haemme joukkoomme jälleen innokkaita leirinjohtajia, vastuuohjaajia, ohjaajia, apuohjaajia, kokkeja ja apukokkeja seuraaville leireille:

3.-7.6. Päiväleiri Tampereella (7-12 vuotiaille)

10.-14.6. Päiväleiri Tampereella (7-12 vuotiaille)

17.-20.6. Nuorten leiri Isojärven kansallispuistossa (13-17 vuotiaille)

24.-26.6. Perheleiri Tampereella

26.-29.6. Perheleiri Tampereella

1.-5.7. Telttaleiri Kangasalla (7-12 vuotiaille)

Täytä hakemus viimeistään 14.2.

Tehtävään otettavien, vähintään 18 vuotiaiden henkilöiden on esitettävä nähtäväksi rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentissa tarkoitettu rikosrekisteriote.

Lisätiedot: jenni.ronkko(at)luontoliitto.fi, p. 044 566 5899 (Jätä tekstiviestillä soittopyyntö, mikäli en vastaa. Myös whatsapp toimii)

Kerhoihin rekrytoimme ohjaajia seuraavan kerran pääsääntöisesti syksyllä alkaviin kerhoihin. Tarvittaessa myös kevätkauden kerhoihin. Kerhotoimintaan voit tutustua kerhosivuillamme ja voit ottaa yhteyttä kerhokoordinaattoriimme kysyäksesi lisätietoja: heini.ojala(at)luontoliitto.fi, p. 040 221 1238.

Voiko luontoa pelastaa sijoitusmaailmaan vaikuttamalla?

Mitä suursijoittajat voivat tehdä luonnon puolesta, ja miksi heidän tulisi olla kiinnostuneita ekologisesta kestävyydestä? Tiistaina 7.5. Luonnonvalo-keskusteluillassa rahoitusalan ja vastuullisuuden huippuammattilaiset johdattavat pohtimaan sijoittamisen vaikutusta ympäristöön ja luontoon.

Toukokuun tapahtumia

Yleiskokous 21.5. Vasp kutsuu jäsenistönsä ylimääräisen yleiskokouksen maanantaina 21.5. klo 17 piirin toimistolle. Kokouksessa käsitellään kevätkokouksessa käsittelemättä jääneet asiat: toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittely, toiminnantarkastajan lausunto