Elina Kauppila on uusi Luontoliiton ympäristötoiminnan päällikkö

Syyskuussa ympäristötoiminnan päällikkönä aloittava Elina Kauppila haluaa vahvistaa ihmisten luonto- ja eläinyhteyttä sekä elonkehän hyvinvointia. Hän unelmoi maailmasta, jossa olisi helppo olla huoleton.

Elinalla on syvät juuret kansalaisjärjestötoiminnassa, ja opiskeluaikanaan hän tutustui eri liikkeissä toimiviin ihmisiin.
”Yhteisöllisyys on minulle tärkeää. Olin jo lapsena kiinnostunut luonnosta, mutta silloin ei ollut vielä mitään ryhmää tukena”, Elina kertoo.

Elinaa innostaa kanssaihmisten esimerkillinen toiminta sekä samoja arvoja jakavat yhteisöt.
”Saan energiaa myös ympäristöraivosta. Se syntyy siitä, kun ympäristölle tehdään haitallisia toimia. Tällä hetkellä raivoa aiheuttaa esimerkiksi lintuinfluenssa, kun nyt lintuja ja turkiseläimiä tapetaan ihmisen toiminnan vuoksi”, Elina kritisoi.

Tavoitteena ravistella vääristyneitä käsityksiä

Elina haluaa kasvattaa ymmärrystä siitä, että luonto ja eläimet ovat itseisarvoisia ja me ihmiset olemme osa tätä monimutkaista kokonaisuutta. Hänestä on myös tärkeää ravistella käsityksiä, että suomalaisten toiminta olisi hyvää luonnon ja ympäristön kannalta:

”Liian helposti ajatellaan, että olemme luonto- ja eläinrakas kansa, mutta samaan aikaan meillä on vääristynyt käsitys omista elintavoista. Unelmoin, että turkistarhaus loppuu Suomesta ja saamme hiilinielut ja luonnon monimuotoisuuden nousuun sekä kulutusta ja syömistä kestävämmälle tolalle”, Elina sanoo.

Työ innostaa

Elina palaa innosta päästä tutustumaan Luontoliiton työyhteisöön ja järjestön toimintakenttään:
“En ole ikinä aikaisemmin ollut näin innoissani mistään työstä. Odotan, että pääsen jyvälle kaikesta Luontoliiton toiminnasta. Haluan tutustua ihmisiin”, Elina iloitsee.

Kansalaistoiminnan lisäksi Elina harrastaa retkeilyä, koirien kanssa elämistä, uimista luonnonvesissä ympäri vuoden, joogaa ja meditointia.

Tervetuloa mukaan Luontoliiton yhteisöön, Elina!

Lue myös Luontoliiton muita uutisia

Valokuvakilpailun virtuaalinäyttely

Luontoliiton ja Suomen Luonnonvalokuvaajat ry:n keväiseen valokuvakilpailuun osallistui suuri määrä eri-ikäisiä lapsia ja nuoria. Kisan taso oli korkea, ja voittajiksi valittiin 14-vuotias Kaapo ja 17-vuotias Aino. Halusimme koota pienen virtuaalinäyttelyn kilpailuun osallistuneista upeista valokuvista. Valtavat kiitokset kaikille ihania kevätkuvia lähettäneille!