Policy group / politiikkaryhmä

Luontoliitto's Policy Group

Luontoliitto’s Policy group strives to influence environmental policy and follows it at both international and national levels. We want to bring the voice of young people into environmental decision-making and lower the threshold to participate and influence.

Luontoliitto’s Policy Group is an action group aimed at people aged around 18–28 who are interested in influencing environmental policy, which focuses on both national and EU-level current issues and works to promote more sustainable decision-making.

 The group meets approximately once every two weeks. In our meetings, we learn about current issues in, for example, forest, agriculture or energy policy, and try to influence them together. We write e-mails and opinion pieces, organize decision-making meetings, lobby and create discussion. In addition, the group organizes trainings and events related to environmental political themes. Attending does not require prior knowledge of the topics, but we welcome everyone who is interested.

The group is bilingual – our main language is English, but you can also participate in Finnish!

Luontoliiton politiikkaryhmä

Luontoliiton politiikkaryhmä tekee monipuolista ympäristöpoliittista vaikuttamista ja seuraa ympäristöpolitiikkaa niin kansainvälisellä kuin kotimaisella tasolla. Tahdomme tuoda nuorten äänen ympäristöpoliittiseen päätöksentekoon ja madaltaa kynnystä osallistua ja vaikuttaa

Luontoliiton politiikkaryhmä on noin 18–28-vuotiaille, ympäristöpoliittisesta vaikuttamisesta kiinnostuneille suunnattu toimintaryhmä, joka keskittyy sekä kansallisiin, että EU-tason ajankohtaisiin kysymyksiin ja toimii kestävämmän päätöksenteon edistämiseksi.

Ryhmä tapaa noin kerran kahdessa viikossa. Tapaamisissa opitaan ajankohtaisista kysymyksistä esim. metsä-, maatalous- ja energiapolitiikassa ja pyritään yhdessä vaikuttamaan niiden suuntaan. Kirjoitamme sähköposteja ja mielipidekirjoituksia, järjestämme päättäjätapaamisia, lobbaamme ja luomme keskustelua. Lisäksi ryhmä järjestää ympäristöpoliittisiin teemoihin liittyviä koulutuksia ja tapahtumia. Mukaan lähteminen ei vaadi ennakko-osaamista aiheista, vaan toivotamme kaikki kiinnostuneet tervetulleiksi.

Ryhmä on kaksikielinen – pääasiallinen toimintakielemme on englanti, mutta myös suomeksi voi osallistua!

Alle neljännes (18–24-vuotiaista) nuorista äänesti EU-vaaleissa 2024.
Ekokriisin ratkaiseminen vaatii kunnianhimoista ympäristöpolitiikkaa.
Nuorten ääni on saatava kuuluviin niin kotimaisessa kuin kansainvälisessä politiikassa!
Previous slide
Next slide

Join us now! Tule mukaan!

Are you interested in creating change towards a more sustainable society? Join Luontoliitto’s Policy Group!

Haluatko luoda yhdessä muutosta kohti kestävämpää yhteiskuntaa? Liity Luontoliiton politiikkaryhmään!

Follow us on social media / Seuraa meitä somessa

Kiitos tuestasi

Allekirjoituksesi on vastaanotettu. Toimitamme vetoomuksen pian sen vastaanottajalle. Yhdessä voimme toimia äänenä ja voimana luonnon puolesta!

Jaa vetoomus myös somessa:

Voit tukea Luontoliiton arvokasta työtä myös lahjoittamalla.

Vahvistamme vuosittain tuhansien lasten ja nuorten luontosuhdetta järjestämällä luontokerhoja ja -leirejä sekä rakastettuja kouluvierailuja joka puolella Suomea. Luontoliiton valtakunnalliset toimintaryhmät toimivat hupenevien metsien, uhanalaisen suden, padottujen virtavesien, haavoittuvan Itämeren ja kuumenevan ilmaston puolesta. Voit tehdä yleislahjoituksen tai kohdentaa tukesi suoraan haluamallesi toimintaryhmälle.

Haluatko mukaan Luontoliiton toimintaan?

Kiinnostaako sinua saaristoluonnon ennallistaminen tai virtavesien vapauttaminen? Haluatko suojella metsiä tai susia? Toimia kouluvierailijana tai kirjoittaa tärkeistä aiheista?

Haluatko tilata sähköisen uutiskirjeemme ja pysyä ajan tasalla Luontoliiton toiminnasta ja tapahtumista?
Voit peruuttaa uutiskirjeen milloin tahansa jokaisesta sähköpostikirjeestämme löytyvästä linkistä.