Kampanjat

Luonto-Liitto tunnetaan monesta kampanjastaan, ja esimerkiksi Älä osta mitään -päivää ja Kevätseurantaa on vietetty jo kymmenien vuosien ajan. Uudempia tulokkaita ovat mm. toimintaryhmien omat kampanjat, kuten metsäryhmän Kaadetaan kaava, ei metsää! -kampanja ja Itämeri-ryhmän Muoviton meri -kampanja. Jokaisella kampanjallamme on tärkeä merkitys ympäristön ja Suomen luonnon kannalta. Lähde mukaan juuri sinua koskettavaan kampanjaan!

Älä osta mitään -päivä

Luonto-Liiton järjestämää Älä osta mitään -päivää on vietetty jo vuodesta 1993. Kampanja ajoittuu joka vuosi kiitospäivän jälkeiseen perjantaihin, ja se on vastalause kulutushysteripäivä Black Fridaylle. Älä osta mitään -päivä haastaa meidät pohtimaan kulutuspäätöksiämme ja niiden vaikutusta ympäristöön.

Kevätseuranta

Tarkkaile kevättä, ilmoita havaintosi! Luonto-Liiton perinteikäs Kevätseuranta innostaa havainnoimaan keväisiä eläin- ja kasvilajeja, ja samalla edistää suomalaista lajitutkimusta. Tule kanssamme jakamaan kevään ilosanomaa.

Talviseuranta

Talviseuranta kutsuu havainnoimaan talven etenemistä tarkkailemalla lumen ja jään muutoksia sekä talvella esiintyviä eläinlajeja. Kenen jälki näkyy lumella? Jäätyikö järven jää? Talviseuranta on tarkoitettu ihan kaikille luonnosta kiinnostuneille!
Voit lahjoittaa myös
  • Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja: o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta) o HARMAASUSI (susitoiminta) o HAPPI (ilmastotoiminta) o HONKA (metsätoiminta) o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Syyskuun loppuun saakka soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten ilmastotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden. (LINKKI: LIITTYMÄLLÄ – LIITY-sivulle)
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.
Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.