Tule töihin kansainväliselle ympäristötoimintaleirille kesäkuussa 2023!

Haluatko tehdä töitä nuorten ja aikuisten ympäristö- ja ihmisoikeuskasvatuksen parissa ja saada kokemusta luonnonhoito- ja ennallistamistöistä? Innostaako taidelähtöiset työtavat?

Etsimme leirinohjaajia ja leirinjohtajaa 14.6-18.6.2023 järjestettävälle kansainväliselle ympäristötoimintaleirille Tuusulaan Etelä-Suomeen. Leirin järjestävät yhteistyössä Luontoliitto, Luontoliiton Ilmastoryhmä ja Kansainvälinen vapaaehtoistyö ry. Leiriä tukee Pohjantähti.

Leirinjohtaja:

Leirinjohtajaksi haetaan innokkaita täysi-ikäisiä henkilöitä, joita kiinnostaa luonnonläheinen toiminta ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kysymykset. Leirin ikähaarukka on laaja ja sinne osallistuu nuorten ja aikuisten lisäksi perheitä lapsineen. Leirinjohtajalta odotetaan vähintään 18-vuoden ikää, sujuvaa englannin ja suomen kielen taitoa, aikaisempaa leirikokemusta, oma-aloitteisuutta, järjestelmällisyyttä, sitoutumista, aiempaa kokemusta tiimin johtamisesta, tiimityöskentelyhenkisyyttä ja kykyä huolehtia työntekijöistä.

Leirinjohtaja työskentelee 14.6.-18.6. (ke-su), ja hänelle maksetaan 1000 €:n palkka. Leirinjohtajan tiimissä tukena ovat leirikoordinaattori ja neljä leiriohjaajaa. Palkan lisäksi matkakulut leirille sekä majoitus ja ruokailut leirillä korvataan. Majoitus järjestetään joko jaetussa huoneessa leiripaikalla, jaetussa teltassa tai omassa teltassa.

Koska leirinjohtaja työskentelevät nuorten ja lasten parissa, pyydämme hakijoilta pyydämme rikosrekisteriotetta nähtäväksi myöhemmin rekrytointiprosessissa. Huom. leirinjohtajalta toivomme, että he voisivat osallistua kevään aikana järjestettävään muutamaan suunnittelutapaamiseen. Suunnittelutapaamiset järjestetään mahdollisuuksien mukaan Jyväskylässä, Helsingissä tai etänä.

Ohjaaja:

Leirinohjaajiksi haemme innokkaita ja positiivisia tyyppejä, joita kiinnostaa luonnonläheinen toiminta ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kysymykset. Leirinohjaajat toimivat osana leirinjohtajan vetämää tiimiä. Leirinohjaajilta odotetaan vähintään 15 vuoden ikää, oma-aloitteisuutta, hyvää englannin ja suomen kielen taitoa, sitoutumista sekä tiimityöskentelytaitoja. Toivomme aikaisempaa ohjaaja- tai leirikokemusta, etenkin kokemus Luonto-Liiton leireiltä katsotaan eduksi.

Leirinohjaajan tehtäviin kuuluu leirin käytännönjärjestelyissä avustaminen ennen leiriä, ohjelman vetäminen leirillä sekä leiriläisten viihtyvyydestä vastaaminen. Ohjaajille maksetaan palkka, jonka lisäksi matkakulut leirille sekä majoitus ja ruokailut leirillä korvataan. Majoitus järjestetään joko jaetussa huoneessa leiripaikalla, jaetussa teltassa tai omassa teltassa.

Haemme leirille yhteensä kahta ohjaajaa. Ohjaajat työskentelevät 14.6.-18.6. (ke-su), ja heille maksetaan 500 €:n palkka. Koska ohjaajat työskentelevät nuorten parissa, pyydämme hakijoilta rikosrekisteriotetta nähtäväksi myöhemmin rekrytointiprosessissa. Huom. ohjaajilta toivomme, että he voisivat osallistua kevään aikana järjestettävään muutamaan suunnittelutapaamiseen. Suunnittelutapaamiset järjestetään mahdollisuuksien mukaan Jyväskylässä, Helsingissä tai etänä.

Jos kiinnostuit, lähetä CV + vapaamuotoinen hakemus viimeistään 20.4.2023 leirikoordinaattorin sähköpostiin: elo.vanhanen@luontoliitto.fi

Tehtäviin valituille ilmoitetaan 26.4. mennessä.

Koordinaattorilta voi kysyä lisätietoja, jos jokin jäi mietityttämään!