Sukella Luontoliiton ytimeen ja hae mukaan liittovaltuustoon jäseneksi!

Onko sinulla Luontoliiton kokoisia ja henkisiä ideoita, orastavaa luonnonsuojeluaatteen paloa tai maailman parantamisen intoa, mutta et ole keksinyt vielä sopivaa tapaa, miten edistää asioita? Tai onko sinua kiehtonut tietää, millainen on Luontoliiton hallintohimmeli? Tai haluaisitko päästä aitiopaikalle näkemään ja kuulemaan, miten monipuolista ja vaikuttavaa ympäristötoimintaa Luontoliitossa tehdään ja tullaan tulevaisuudessa tekemään? Jos vastaat johonkin tai kaikkiin näistä kyllä, niin silloin Luontoliiton liittovaltuusto on juuri sinua varten!

Luontoliitossa ylintä päätösvaltaa käyttävät liittokokous ja liittovaltuusto. Syksyisin ja keväisin kokoontuvassa valtuustossa mukana olo antaa mahdollisuuden päästä vaikuttamaan tärkeisiin, koko Luontoliittoa koskeviin asioihin ja pitämään huolta siitä, että kaikkien vapaaehtoisten ääni kuuluu siinä, mitä Luontoliiton suurista linjoista ja toiminnan painotuksista päätetään.

Mitä enemmän erilaisia näkökulmia valtuustossa päästään kuulemaan, sen parempi. Ei ole väliä, jos olet vasta tullut mukaan paikallistoimintaan tai jos olet luontoharrastaja, kerho- tai leiriohjaaja, pitkän linjan toimintaryhmäaktiivi tai yhdistysintoilija, sillä jokaista tarvitaan. Olennaisinta valtuustotyöskentelyssä on se, että tehdyillä päätöksillä ollaan mahdollistamassa hienoa toimintaa ja vaikuttamistyötä, jota Luontoliitossa tehdään ympäri Suomen. Jos järjestöbyrokratia sattuisikin olemaan sinulle vieraampaa, niin asiantuntevaa opastusta saa valtuustokonkareilta ja Luontoliiton työntekijöiltä. Tarvitset vain kiinnostusta Luontoliitossa vaikuttamiseen, hieman istumalihaksia ja näkemyksellisyyttä.

Hae liittovaltuuston jäseneksi tästä

Seuraavan liittovaltuuston kokoonpano tulevalle kahdelle vuodelle valitaan Turussa liittokokouksessa 6.5., joten vielä on aikaa ilmoittautua ehdolle. Liittovaltuustoon valitaan yhteensä 15-25 jäsentä, ja heille jokaiselle henkilökohtaiset varajäsenet. Liittovaltuuston ensimmäinen kokous järjestetään 23.9.2023.

Voiko luontoa pelastaa sijoitusmaailmaan vaikuttamalla?

Mitä suursijoittajat voivat tehdä luonnon puolesta, ja miksi heidän tulisi olla kiinnostuneita ekologisesta kestävyydestä? Tiistaina 7.5. Luonnonvalo-keskusteluillassa rahoitusalan ja vastuullisuuden huippuammattilaiset johdattavat pohtimaan sijoittamisen vaikutusta ympäristöön ja luontoon.

Toukokuun tapahtumia

Yleiskokous 21.5. Vasp kutsuu jäsenistönsä ylimääräisen yleiskokouksen maanantaina 21.5. klo 17 piirin toimistolle. Kokouksessa käsitellään kevätkokouksessa käsittelemättä jääneet asiat: toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittely, toiminnantarkastajan lausunto