Mikä on ihmisen suhde muihin lajeihin? Luonnonvalo-illassa asiaa pohtivat huippuasiantuntijat

Tiistaina 14.11. klo 18–20 järjestettävä tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Keskustelun avaavat eläin- ja ympäristöasioihin erikoistunut filosofi ja kirjailija Elisa Aaltola, eläinoikeuksiin perehtynyt Vilppu Huomo ja tietokirjailija Laura Ertimo.

Onko nykyihmisen maapallon kestävyyden rajat ylittävä elämäntapa seurausta kieroutuneesta suhteestamme muihin lajeihin? Mikä merkitys uskonnollisilla kertomuksilla ja lasten saduilla on ilmastonmuutokseen ja luontokatoon? Onko paratiisiin luikerrelleella käärmeellä tai Isolla Pahalla Sudella tilaa ekokriisin aikakauden kulttuurissa? Muun muassa näitä kysymyksiä käsitellään ensi tiistaina VALO Hotellissa järjestettävässä keskustelutilaisuudessa.

Luonnonvalo-keskusteluillat syntyivät VALO Hotel & Workin perustajan Hannu Holman sekä Luontoliiton toiminnanjohtajan Riku Eskelisen ideoinnin pohjalta. Tilaisuuksissa pääsee kuulemaan huippuluokan alustuksia, käsittelemään ajankohtaisia ympäristökysymyksiä ja verkostoitumaan kiinnostavien ihmisten kanssa. Keskustelemaan toivotaan kaikkia ympäristöasioista kiinnostuneita: yritysjohtajia, luonnonsuojelijoita, journalisteja, kirjailijoita, taiteilijoita, päättäjiä ja erityisesti nuoria. Tarjolla on kahvia, teetä ja pikkupurtavaa.

Luonnonvalo-keskusteluilta
Aika: tiistaina 14.11.2023, klo 18–20
Paikka: VALO Hotel & Work, Mannerheimintie 109, 00280 Helsinki

Keräämme ennakkoilmoittautumisia, jotta osaamme varautua oikeanlaisiin tarjoiluihin: lyyti.fi/reg/Luonnonvalo_keskusteluilta_9116
Voit kuitenkin osallistua ilman ilmoittautumista!

Tilaisuuden järjestävät Luontoliitto, Kirkkohallitus sekä VALO Hotel & Work.

Lisätiedot:

Riku Eskelinen
Luontoliiton toiminnanjohtaja
riku.eskelinen@luontoliitto.fi

Joel Hirviniemi
VALO Hotel & Workin markkinointipäällikkö
joel.hirviniemi@valo.fi

Lue myös Luontoliiton muita uutisia

Valokuvakilpailun virtuaalinäyttely

Luontoliiton ja Suomen Luonnonvalokuvaajat ry:n keväiseen valokuvakilpailuun osallistui suuri määrä eri-ikäisiä lapsia ja nuoria. Kisan taso oli korkea, ja voittajiksi valittiin 14-vuotias Kaapo ja 17-vuotias Aino. Halusimme koota pienen virtuaalinäyttelyn kilpailuun osallistuneista upeista valokuvista. Valtavat kiitokset kaikille ihania kevätkuvia lähettäneille!