Luontoliitto mukana Partioaitan Ympäristöbonusäänestyksessä

Luontoliiton kouluvierailutoiminta on ehdokkaana yhdeksi Partioaitan vuoden 2024 Ympäristöbonuskohteista. Äänestys on käynnissä 13.11.–10.12.2023 välisenä aikana.

Partioaitta lahjoittaa vuosittain yhden prosentin 365-klubilaisten ostosten yhteissummasta suomalaisille hankkeille, jotka edistävät ympäristönsuojelua ja luonnossa liikkumista. Vuoden 2024 Ympäristöbonuskohteiksi valitaan viisi eniten 365-klubilaisilta ääniä saanutta hanketta.

Luontoliitto hakee ympäristöbonusta kouluvierailutoimintaan, josta sillä on yli 10 vuoden kokemus. Järjestämme kaikenikäisille koululaisille ympäristöaiheisia oppitunteja luokassa tai koulun lähiluonnossa. Vierailut ovat kouluille maksuttomia, ja niiden teemoja ovat esimerkiksi metsät, Itämeri, suurpedot sekä ilmastonmuutos ja luontokato.

Kouluvierailut lisäävät ympäristötietoisuutta ja rohkaisevat löytämään itselle sopivia vaikuttamisen ja luonnonharrastamisen tapoja. Vierailut tavoittavat myös niitä lapsia ja nuoria, joille luontoaiheet eivät tule kotona tutuiksi. Ympäristöbonuksen avulla Luontoliitto voisi järjestää noin 100–300 uutta kouluvierailua.

Jos kuulut 365-klubiin ja pidät kouluvierailutoimintaa tärkeänä, käy äänestämässä 10.12. mennessä: https://www.partioaitta.fi/365-klubi/ymparistobonus/aanestys/

Lue myös Luontoliiton muita uutisia

Metsäpolku

20 syytä lähteä luontoon

1. Saat keuhkoihisi raikasta ilmaa astumalla luontoon, pois teiden varsilta. Raikkaan ilman hengittäminen virkistää mieltä ja kehoa. 2. Luonto vähentää stressiä. Tutkimusten mukaan luonnossa oleilun

Kotimetsän puolustajat

Kotimetsän puolustajat -hankkeen koulutukset alkavat!

Suomen luonnonsuojeluliitto ja Luontoliitto kouluttavat Suomen suurimpien kuntien asukkaita suojelemaan lähimetsiään. Koulutukset starttaavat loppukesästä Helsingissä ja Turussa. Luonnonsuojeluliitto ja Luontoliitto käynnistävät metsiensuojelukoulutuksen, joka tarjoaa tavallisille