Luontoliitto etsii yliopistoharjoittelijaa Kevätseurantaan

Helmikuun alussa alkavaan harjoitteluun haetaan luonnontieteellisen alan opiskelijaa, jolla on paloa edistää suomalaisten luonnontuntemusta.

Luontoliiton Kevätseuranta on Suomen vanhimpia ja suosituimpia kansalaistiedekampanjoita. Kampanja kutsuu kaikenikäiset luonnosta kiinnostuneet havainnoimaan keväisiä lajeja ja tuottamaan tietoa ympäristöstä.

Tehtäviisi kuuluu:

• kampanjan suunnittelu ja koordinointi yhdessä Luontoliiton asiantuntijoiden kanssa
  • havaintojen seuraaminen ja raportointi
  • Kevätseuranta-retkien ja muiden kampanjaan liittyvien tapahtumien järjestäminen
  • kampanjan viestintään osallistuminen yhdessä viestintätiimin kanssa.

Toivomme sinulta:

• luonnontieteellistä osaamista ja -harrastuneisuutta
  • lajintuntemusta
  • kykyä ja halua järjestää ja ohjata retkiä
  • hyviä kirjallisia ja suullisia viestintätaitoja.

Luemme eduksi:

• pohjoisen Suomen luonnon tuntemuksen
  • metsäekologian tuntemuksen
  • paikkatieto-osaamisen ja aineistonhallintataidot
  • tiedon visualisointitaidot
  • innokkuuden antaa tarvittaessa haastatteluja ja näkyä mediassa.

Työt alkavat sopimuksen mukaan helmikuun 2024 alussa ja kestävät kesäkuun alkuun. Viikoittainen työaikasi on noin 50 % täydestä työajasta. Työajat ovat sovittavissa joustavasti, ja niissä on mahdollisuus liukuman käyttöön. Toivomme sinun viettävän vähintään yhden täyden työpäivän kuukaudessa paikan päällä Luontoliiton toimistolla Helsingin Ruskeasuolla, muuten voit tehdä töitä osin etänä omien mieltymystesi mukaan. Työn sisällöstä sovitaan yhdessä harjoittelijan kanssa.

Harjoittelijalta edellytetään oppilaitoksen myöntämää harjoittelutukea. Harjoitteluajalta maksetaan palkkaa Kelan vuotuisen työssäoloehdon vähimmäispalkan mukaisesti.

Lähetäthän hakemuksen ja CV:n viimeistään 5.12.2023 osoitteeseen ilona.tuovinen@luontoliitto.fi. Haastattelut järjestetään viikoilla 50 ja 51 etänä tai paikan päällä Helsingissä.

Lisätietoja:

Ilona Tuovinen, ympäristökasvatuksen asiantuntija
ilona.tuovinen@luontoliitto.fi

www.luontoliitto.fi
www.kevatseuranta.fi

Luontoliitto on lasten ja nuorten oma luonnonharrastus- ja ympäristönsuojelujärjestö, jonka toiminta kattaa koko Suomen. Vuonna 2023 juhlitaan Luontoliiton 80-vuotista taivalta.

Lue myös Luontoliiton muita uutisia

Metsäpolku

20 syytä lähteä luontoon

1. Saat keuhkoihisi raikasta ilmaa astumalla luontoon, pois teiden varsilta. Raikkaan ilman hengittäminen virkistää mieltä ja kehoa. 2. Luonto vähentää stressiä. Tutkimusten mukaan luonnossa oleilun

Kotimetsän puolustajat

Kotimetsän puolustajat -hankkeen koulutukset alkavat!

Suomen luonnonsuojeluliitto ja Luontoliitto kouluttavat Suomen suurimpien kuntien asukkaita suojelemaan lähimetsiään. Koulutukset starttaavat loppukesästä Helsingissä ja Turussa. Luonnonsuojeluliitto ja Luontoliitto käynnistävät metsiensuojelukoulutuksen, joka tarjoaa tavallisille