Liittoudu! – Tule mukaan Luonto-Liiton ympäristötoimintaan luonnon puolesta

Liittoudu

Tee luonnon, yhteiskunnan ja itsesi kannalta paras uudenvuodenlupaus:

LÄHDE MUKAAN LUONTO-LIITON TOIMINTAAN!

LIITTOUDU!
25.1.2023 klo 18:00
Ympäri Suomen

MITÄ: Liittoudu! on kaikkien luontoliittolaisten uusi matalan kynnyksen yhteinen säännöllinen tapahtuma. Tapahtumat järjestetään alueellisten piirijärjestöjen toimintapaikkakunnilla.

Liittoudu! -tapahtumissa järjestetään etäyhteydellä yhteinen, noin puolen tunnin valtakunnallinen alustus (linkki tämän sivun lopussa), jonka jälkeen paikalle kokoontuneet voivat jatkaa esimerkiksi keskustelua alustuksen aiheesta, alkaa suunnitella paikallista toimintaa, jatkaa vapaamuotoista illanviettoa tai osallistua toimintaryhmien / piirien suunnittelemaan ohjelmaan tai keksiä omansa.

Ensimmäisessä Liittoudu! -tapahtumassa 25.1. alustuksen pitävät Luonto-Liiton toiminnanjohtaja Riku Eskelinen sekä vapaaehtoisvastaava Ville Laitinen, aiheena “Luonto-Liitto ennen, nyt ja tulevaisuudessa”.

KENELLE: Liittoudu! -tapahtumiin kokoontuvat samalla alueella asuvat luontoliittolaiset ja toiminnasta kiinnostuneet.

Jos siis olet, olet ollut tai haluaisit olla esimerkiksi Luonto-Liiton piirijärjestön toimija, kouluvierailija, kerhonohjaaja, leirinohjaaja, toimintaryhmäläinen, kouluttaja, retkeilijä, osallistuja tai muuten vain Luonto-Liiton toiminnasta kiinnostunut, tule mukaan Liittoudu! -tapahtumaan ja pääset mukaan toimimaan alueesi muiden ympäristötoimijoiden kanssa.

MIKSI: Alueellisten ympäristötoimijoiden yhteen tuomiseksi, uusien toimijoiden löytämiseksi, alueellisen toiminnan tukemiseksi ja inspiraatioksi (asiantuntijaluennot, vertaisoppiminen, työpajat…) sekä luontoliittolaisen yhteisöllisyyden kasvattamiseksi.

Ja tietenkin, koska taas voimme! Siksipä on tärkeää, että alueen toimijat kokoontuvat tapaamaan toisiaan, kuulemaan mielenkiintoisia puheenvuoroja, keskustelemaan ja suunnittelemaan paikallista ympäristötoimintaa.

MILLOIN: 25.1.2023 järjestetään ensimmäinen Liittoudu! -tapaaminen. Tapahtuma alkaa klo 18 yhteisellä valtakunnallisella alustuksella.

Tapahtumia järjestetään jatkossa noin kaksi kertaa keväisin ja syksyisin 2023 alkaen.

MISSÄ: Ympäri Suomea Luonto-Liiton piirijärjestöjen järjestämänä. Tällä hetkellä mahdollisia paikkakuntia ovat 25.1. ovat ainakin Helsinki, Turku, Tampere, Jyväskylä, Vaasa, Oulu ja Joensuu.

Seuraa oman alueesi Luonto-Liiton piirijärjestön some-kanavia ja Luonto-Liiton somea!

Jos kaupungissasi ei järjestetä Liittoudu! -tapahtumaa, mutta haluaisit tulla mukaan, osallistu yhteiseen etäalustukseen klo 18 (linkki alla) ja jatkamme “kodittomien” kanssa etäyhteydellä. Löydämme teillekin oman kodin tai teemme sellaisen.

Jos haluat koota paikkakuntasi ympäristöaktiivit ja järjestää Liittoudu! -tapahtuman omalla paikkakunnallasi, ota yhteys vapaaehtoistavastaavaan.

LIITTOUDU! -tapahtumat ovat erinomainen tilaisuus uusien tulla mukaan Luonto-Liiton toimintaan!

Kysymyksiä ja lisätietoja voi tiedustella vapaaehtoisvastaavalta: ville.laitinen(a)luontoliitto.fi / 044 700 61 13.

Liity ensimmäiseen Liittoudu! alustukseen 25.1.2023 klo 18:00 Teamsin välityksellä TÄSTÄ.

Valokuvakilpailun virtuaalinäyttely

Luontoliiton ja Suomen Luonnonvalokuvaajat ry:n keväiseen valokuvakilpailuun osallistui suuri määrä eri-ikäisiä lapsia ja nuoria. Kisan taso oli korkea, ja voittajiksi valittiin 14-vuotias Kaapo ja 17-vuotias Aino. Halusimme koota pienen virtuaalinäyttelyn kilpailuun osallistuneista upeista valokuvista. Valtavat kiitokset kaikille ihania kevätkuvia lähettäneille!