Piirit

Luonto-Liitolla on kahdeksan piiriä sekä kaksi paikallisyhdistystä, jotka järjestävät toimintaa eri puolilla Suomea. Katso tapahtumakalenterista tai piirien omilta sivuilta ajankohtaiset tapahtumat ja lisätiedot toiminnasta.

Muista myös Luonto-Liiton valtakunnalliset toimintaryhmät, joihin olet tervetullut asuinpaikastasi riippumatta!

Pohjanmaan piiri (Polp)

Pohjanmaan piiri järjestää luonto- ja ympäristöaiheista toimintaa Pohjanmaan alueella. Piirin päätoimintaa on järjestää kesällä luontoleirejä lapsille ja nuorille. Lisäksi toimintaan kuuluu mm. luontokerhoja, ekokekkereitä ja kursseja. Piirin kautta on mahdollista osallistua myös valtakunnallisiin tapahtumiin.

Lapset kävelevät niityllä

Keski-Suomen piiri
(Kessu)

Luonto-Liiton Keski-Suomen piiri, eli Kessu, järjestää monenlaista toimintaa luonnonystäville Jyväskylässä ja muualla Keski-Suomen alueella. Piirissä seikkaillaan luonnon helmassa retkien, leirien ja kerhojen merkeissä. Lisäksi piiri järjestää koko perheen tapahtumia, joissa touhutaan yhdessä luonnon hyväksi!

Hämeen piiri
(Lhp)

Luonto-Liiton Hämeen piiri kokoaa yhteen luonnosta ja ympäristövaikuttamisesta kiinnostuneet alle 29-vuotiaat: lapset, nuoret ja nuoret aikuiset sekä perheet. Valmiiksi ei tarvitse osata mitään, kaikki sopivat mukaan juuri sellaisina kuin ovat. Piiri toimii Pirkanmaan ja Etelä-Hämeen alueella.

Varsinais-Suomen piiri
(Vasp)

Piiri huolehtii Luonto-Liiton toiminnasta Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueella. Retkiä tehdään lähelle ja kauas. Lisäksi piiri järjestää luontoleirejä ja -kerhoja, sekä monenlaisia ympäristöaiheisia tapahtumia ja kampanjoita. Retkiä, tempauksia ja muita aktiviteetteja suunnittelemaan ja toteuttamaan ovat tervetulleita kaikki luonnosta kiinnostuneet!

nuoret retkellä tunturilla

Pohjois-Suomen piiri
(Possu)

Pohjois-Suomen piirin alueeseen kuuluu Pohjois-Pohjanmaa, Lappi ja Kainuu. Toiminnan keskiössä on tarjota lapsille ja nuorille elämyksiä ja nautintoa luonnosta. Ympäristökasvattamisen myötä piiri haluaa tukea lasten ymmärrystä luonnon monimuotoisuudesta ja sen suojelemisesta.

ihminen suolla kuvaamassa puhelimella

Savo-Karjalan piiri
(Saka)

SaKa on Luonto-Liiton Itä-Suomessa toimiva piirijärjestö. Toimintaa on tarjolla niin lapsille, nuorille kuin nuorille aikuisillekin. Piiri järjestää luontokerhoja ja -leirejä, ympäristöpoliittista kampanjointia sekä opintopiirejä ajankohtaisista aiheista. Piiri osallistuu valtakunnallisiin teemapäiviin ja retkeilee.

Kaakkois-Suomen piiri
(Kaasu)

Luonto-Liiton Kaakkois-Suomen piiri haluaa viedä lapset ja nuoret luontoon ja näyttää, miksi niin moni innostuu luonnosta ja saa sen seuraamisesta ja ihmettelystä elämänmittaisen harrastuksen. Piiri järjestää kesäleirejä ja luontokerhoja sekä ottaa kantaa ympäristöpoliittiseen keskusteluun.

nuoret tutkivat vieraslajia jättipalsamia

Uudenmaan piiri
(Lup)

Lup on Luonto-Liiton suurin piiri, joka järjestää mm. luontoleirejä, -retkiä ja erilaisia luontoaiheisia kursseja. Piiri pyörittää myös lasten luontokerhoja ympäristöaiheisten tapahtumien lisäksi. Osa toiminnasta on suunnattu lapsille, osa perheille. Useimmat retket ja kurssit ovat nuorten itsensä toteuttamia ja ohjaamia.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.