Kesän luontoleireille ilmoittautuminen on täydessä vauhdissa – varaa paikkasi

Luontoliiton kesäleireillä opitaan ja rentoudutaan luonnon helmassa, pidetään hauskaa vanhojen ja uusien kavereiden kanssa sekä tietenkin luodaan muistoja. Luontoleirit ovatkin monen lapsen ja nuoren kesän ykkösjuttu!

Vinkki: kannattaa liittää lapsi tai nuori Luontoliiton jäseneksi ennen ilmoittautumista leirille. Näin säästät leirimaksuissa ja saat kaikki jäsenedut. Kun olet täyttänyt tämän ilmoittautumisen, voit ilmoittautua leirille jäsenhintaan. Samalla kaikki perhejäsenet voivat ilmoittautua leireille jäsenhintaan.

Kesäleirejä järjestetään ympäri Suomen

Luontoliiton Uudenmaan piirin leiritarjontaan kuuluu tänäkin vuonna päiväleirejä lapsille sekä yön yli -leirejä lapsille ja nuorille. Leirejä järjestetään muun muassa Hangon Bengtsårissa ja Nuuksiossa. Lue lisää Uudenmaan piirin leireistä ja ilmoittaudu: luppi.fi/leirit/

Hämeen piiri järjestää tututtuun tapaan päiväleirejä alakouluikäisille sekä yön yli leirejä lapsille, perheille ja nuorille. Lue lisää LHP:n kesäleireistä ja ilmoittaudu 7.4. alkaen: luontoliitto.fi/piiri/lhp/leirit/

Savo-Karjalan Luontoliitto järjestää kesäleirejä lapsille ja nuorille upeassa Karhonsaaressa Kuopiossa. Saka järjestää myös perinteisen norppaleirin Savonlinnan Turponsaaressa yhteistyössä Suomen luonnonsuojeluliiton kanssa. Lue lisää Sakan leireistä ja ilmoittaudu: luontoliitto.fi/piiri/saka/leirit/

Pohjois-Suomen piiri: Luontoliiton Pohjois-Suomen piiri järjestää tulevana kesänä leirit sekä lapsille (15.–17.7.) että nuorille (22.–24.7.) Oulunsalossa Koppanan leirikeskuksella. Lue lisää ja ilmoittaudu Possun nuorten eirille ja lastenleirille.

Tietoa leireistä ja ilmoittautumisajankohdista saat nettisivujen lisäksi piirien Instagram-tileiltä!

Leiritunnelmaan pääsee myös Joutsenon opiston ja Luontoliiton yhteisellä Loikkaa luontoon: lasten luontoviikko -kurssilla. Luontoviikko on tarkoitettu 7–10-vuotiaille lapsille. Lue lisää: https://www.joutsenonopisto.fi/taidekesa/kurssit/loikkaa-luontoon-lasten-luontoviikko

Voiko luontoa pelastaa sijoitusmaailmaan vaikuttamalla?

Mitä suursijoittajat voivat tehdä luonnon puolesta, ja miksi heidän tulisi olla kiinnostuneita ekologisesta kestävyydestä? Tiistaina 7.5. Luonnonvalo-keskusteluillassa rahoitusalan ja vastuullisuuden huippuammattilaiset johdattavat pohtimaan sijoittamisen vaikutusta ympäristöön ja luontoon.

Toukokuun tapahtumia

Yleiskokous 21.5. Vasp kutsuu jäsenistönsä ylimääräisen yleiskokouksen maanantaina 21.5. klo 17 piirin toimistolle. Kokouksessa käsitellään kevätkokouksessa käsittelemättä jääneet asiat: toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittely, toiminnantarkastajan lausunto