Lasten lintuviikkoa vietetään jälleen 15.–21.5.

Neljä sorsanpoikasta rantavedessä.

Lasten lintuviikko on lasten oma keväinen lintutapahtuma, jossa lähdetään yhdessä ulos lähiympäristöön. Jokainen voi osallistua, sillä tällä linturetkellä ei tarvitse tunnistaa lintulajeja!

Kevät on tullut, ja pian on Lasten lintuviikon aika. Vuodesta 2004 alkaen järjestetyn tapahtumaviikon tarkoituksena on tutustua lintuihin ja lintuharrastukseen. Luontoliitto kannustaakin viemään lapset retkelle tarkkailemaan lintujen käyttäytymistä ja etsimään helposti tunnistettavia merkkejä lintujen pesinnästä.

Lasten lintuviikko on ilmainen ja ikärajaton, eikä siihen tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Retkipäivän voi valita itse tapahtumaviikon ajalta 15.–21.5. Tarjoamme hauskaa, maksutonta materiaalia ja hienoja arvontapalkintoja.

Också på svenska: www.birdlife.fi/fagelvecka
Also in English: www.birdlife.fi/birdweek

Tapahtuman järjestävät BirdLife Suomi, Luontoliitto sekä Natur och Miljö.

Lue myös Luontoliiton muita uutisia

Valokuvakilpailun virtuaalinäyttely

Luontoliiton ja Suomen Luonnonvalokuvaajat ry:n keväiseen valokuvakilpailuun osallistui suuri määrä eri-ikäisiä lapsia ja nuoria. Kisan taso oli korkea, ja voittajiksi valittiin 14-vuotias Kaapo ja 17-vuotias Aino. Halusimme koota pienen virtuaalinäyttelyn kilpailuun osallistuneista upeista valokuvista. Valtavat kiitokset kaikille ihania kevätkuvia lähettäneille!