Koulutamme uusia kouluvierailijoita syys-lokakuussa

kouluvierailuAino_Huotari-26-Medium

Kiinnostavatko sinua ympäristökasvatus ja luonto- ja ympäristöasiat? Haluaisitko tehdä keikkatyötä lasten ja nuorten ympäristökasvattajana, auttaa koululaisia havaitsemaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan Itämeren tilaan tai herätellä kansalaistoimintaan vieraslajien osalta? Kouluttaudu Luonto-Liiton kouluvierailijaksi! Samalla saat arvokasta työkokemusta.

Luonto-Liiton kouluvierailijana pääset tekemään käytännön ympäristökasvatustyötä kouluissa. Luonto-Liiton kouluvierailijat kiertävät kouluissa tutustuttamassa lapsia ja nuoria suomalaiseen luontoon ja ympäristöaiheisiin kertomalla, yhdessä keskustellen ja erilaisten toiminnallisten harjoitusten avulla.

Koulutamme uusia Itämeri- ja vieraslajivierailijoita nyt!

Koulutukset alkavat 14.9.

Peruskoulutuksen lisäksi vierailijan on valittava vähintään yksi teemakoulutus aiheista Itämeri ja vieraslajit.

Kouluvierailijoiden peruskoulutus
14.9. klo 17–19, ETÄ

Kaikille yhteisessä peruskoulutuksessa tutustutaan Luonto-Liittoon, kouluvierailijan rooliin, kouluissa toimimiseen sekä kouluvierailujen yleisiin käytäntöihin.

Kouluvierailijoiden teemakoulutus: vieraslajit
15.9. klo 17–19:30, ETÄ

Yläkouluille suunnatuilla vierailuilla tutustutaan Suomen luonnosta löytyviin vieraslajeihin, niiden aiheuttamiin haittoihin ja torjuntaan.

Kouluvierailijoiden teemakoulutus: Itämeri
21.9. klo 17–19:30, ETÄ

Itämeri-vierailuja järjestetään kaikilla luokka-asteilla. Vierailuilla tutustutaan Itämeren eliömaailmaan, meren ainutlaatuisuuteen ja haavoittuvuuteen sekä siihen, miten itse kukin voi toimia Itämeren puolesta.

Kouluvierailijakoulutus
1.10. 11:30–17:30 VAASA

Vaasan lähikoulutus sisältää sekä peruskoulutuksen, että itämeri- ja vieraslajiaiheiset teemaosuudet. Perusosa käydään läpi yhdessä, minkä jälkeen osallistujat valitsevat toisen teemakoulutuksista. Luonto-Liiton jäsenten matkakulut korvataan.

Hae mukaan!

Ilmoittautuminen Vaasan lähikoulutukseen 1.10.

Lue myös Luontoliiton muita uutisia

Metsäpolku

20 syytä lähteä luontoon

1. Saat keuhkoihisi raikasta ilmaa astumalla luontoon, pois teiden varsilta. Raikkaan ilman hengittäminen virkistää mieltä ja kehoa. 2. Luonto vähentää stressiä. Tutkimusten mukaan luonnossa oleilun

Kotimetsän puolustajat

Kotimetsän puolustajat -hankkeen koulutukset alkavat!

Suomen luonnonsuojeluliitto ja Luontoliitto kouluttavat Suomen suurimpien kuntien asukkaita suojelemaan lähimetsiään. Koulutukset starttaavat loppukesästä Helsingissä ja Turussa. Luonnonsuojeluliitto ja Luontoliitto käynnistävät metsiensuojelukoulutuksen, joka tarjoaa tavallisille