Koulutamme uusia kouluvierailijoita syys-lokakuussa

Kiinnostavatko sinua ympäristökasvatus ja luonto- ja ympäristöasiat? Haluaisitko tehdä keikkatyötä lasten ja nuorten ympäristökasvattajana, auttaa koululaisia havaitsemaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan Itämeren tilaan tai herätellä kansalaistoimintaan vieraslajien osalta? Kouluttaudu Luonto-Liiton kouluvierailijaksi! Samalla saat arvokasta työkokemusta.

Luonto-Liiton kouluvierailijana pääset tekemään käytännön ympäristökasvatustyötä kouluissa. Luonto-Liiton kouluvierailijat kiertävät kouluissa tutustuttamassa lapsia ja nuoria suomalaiseen luontoon ja ympäristöaiheisiin kertomalla, yhdessä keskustellen ja erilaisten toiminnallisten harjoitusten avulla.

Koulutamme uusia Itämeri- ja vieraslajivierailijoita nyt!

Koulutukset alkavat 14.9.

Peruskoulutuksen lisäksi vierailijan on valittava vähintään yksi teemakoulutus aiheista Itämeri ja vieraslajit.

Kouluvierailijoiden peruskoulutus
14.9. klo 17–19, ETÄ

Kaikille yhteisessä peruskoulutuksessa tutustutaan Luonto-Liittoon, kouluvierailijan rooliin, kouluissa toimimiseen sekä kouluvierailujen yleisiin käytäntöihin.

Kouluvierailijoiden teemakoulutus: vieraslajit
15.9. klo 17–19:30, ETÄ

Yläkouluille suunnatuilla vierailuilla tutustutaan Suomen luonnosta löytyviin vieraslajeihin, niiden aiheuttamiin haittoihin ja torjuntaan.

Kouluvierailijoiden teemakoulutus: Itämeri
21.9. klo 17–19:30, ETÄ

Itämeri-vierailuja järjestetään kaikilla luokka-asteilla. Vierailuilla tutustutaan Itämeren eliömaailmaan, meren ainutlaatuisuuteen ja haavoittuvuuteen sekä siihen, miten itse kukin voi toimia Itämeren puolesta.

Kouluvierailijakoulutus
1.10. 11:30–17:30 VAASA

Vaasan lähikoulutus sisältää sekä peruskoulutuksen, että itämeri- ja vieraslajiaiheiset teemaosuudet. Perusosa käydään läpi yhdessä, minkä jälkeen osallistujat valitsevat toisen teemakoulutuksista. Luonto-Liiton jäsenten matkakulut korvataan.

Hae mukaan!

Ilmoittautuminen Vaasan lähikoulutukseen 1.10.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.