Kevään ja kesän valtakunnalliset leirit tarjoavat mielekästä tekemistä

Haluatko päästä ennallistamaan saaristoluontoympäristöjä, alkaa Itämeri-lähettilääksi tai saada lisää tietoja ja taitoja ympäristötoimintaan? Luontoliiton valtakunnalliset leirit ja tapahtumat tarjoavat mahtavan tilaisuuden oppia, inspiroitua ja toimia.

Luontoliitto ja sen toimintaryhmät järjestävät kevään ja kesän aikana monenlaisia leirejä eri puolilla Suomea. Luonnonhoitotöistä ja ennallistamisesta kiinnostuneita hemmotellaan kahdella eri leirillä, ja ympäristötoiminnasta kiinnostuneet pääsevät verkostoitumaan kesäkuisella ympäristötoimintaleirillä. Luonnosta ja sen puolustamisesta kiinnostuneet kokoontuvat huhtikuun lopussa Rautavaaralla, jossa pidetään Luontoliiton perinteiset kevätpäivät.

18.–21.4.Ennallistamisleiri Örössä

Kansainvälisen Restoration Academy -hankkeen tiimoilta järjestetään Suomessa kansainvälinen ennallistamisleiri. Osallistuminen leirille on ilmaista ja Luontoliitto maksaa osallistujien matkakulut. Lisätietoja: Hanna Pöllänen, hanna.pollanen@luontoliitto.fi / 044 757 2903.
Lue lisää: luontoliitto.fi/tapahtuma/kansainvalinen-ennallistamisleiri/

26.–28.4. Luontoliiton Kevätpäivät Rautavaaralla
Kevätpäivät ovat Luontoliiton vuoden suurin yhteinen kaikille luonnonystäville avoin tapahtuma. Luontoliiton Kevätpäivät järjestetään tänä keväänä ensimmäistä kertaa Savo-Karjalan Luontoliiton alueella, nuorisokeskus Metsäkartanolla Tiilikkajärven kansallispuiston kupeessa. Ohjelmassa on mm. erilaisia ympäristöaiheisia työpajoja, retkiä, yhteisiä pelejä, lajintunnistusta ja kevätseurantaa.
Lue lisää: luontoliitto.fi/tapahtuma/luontoliiton-kevatpaivat/

9.–12.5. Itämeri-oppimisleiri Merenkurkun saaristossa

Itämeri-lähettiläiksi voivat hakea kaikki 12-vuotiaat ja sitä vanhemmat Itämeren ystävät. Muoviton meri -tapahtumat kestävät yleensä noin neljä tuntia ja lähettiläille maksetaan palkkio 20 euroa tunnilta. Koulutamme kaikki Itämeri-lähettiläät tehtäväänsä huolella. Vuoden 2024 koulutus järjestetään Merenkurkun saaristossa 9.-12.5.2024. Osallistuminen leirille on ilmaista ja Luontoliitto maksaa osallistujien matkakulut.
Hae mukaan tai kysy lisätietoja: ville.laitinen@luontoliitto.fi / 0447006113

6.–9.6. Ympäristötoimintaleiri Lappeenrannassa

Tule mukaan innostumaan ja saamaan lisää tietoa ja taitoja ympäristötoimintaan! Osallistuminen leirille on ilmaista ja Luontoliitto maksaa osallistujien matkakulut.
Lisätietoja: elina.kauppila@luontoliitto.fi / 044 49 10 522

12.–16.6. Getskärin ennallistamisleiri

Luontoliiton Itämeri-ryhmä järjestää luonnonhoitoleirin Getskärin saarella Tammisaaren saaristossa. Ilmoittaudu mukaan suojelemaan arvokasta saaristoluontoa! Leiri on myös upea tapa lähteä mukaan Itämeri-ryhmän toimintaan. Luontoliiton jäsenille korvataan matkakulut, ja ruokakuluihin on mahdollista kysyä tukea. Leirillä majoitutaan omissa teltoissa.
Ilmoittautuminen ja lisätiedot: ville.laitinen@luontoliitto.fi / 0447006113

Lue myös Luontoliiton muita uutisia

Voiko luontoa pelastaa sijoitusmaailmaan vaikuttamalla?

Mitä suursijoittajat voivat tehdä luonnon puolesta, ja miksi heidän tulisi olla kiinnostuneita ekologisesta kestävyydestä? Tiistaina 7.5. Luonnonvalo-keskusteluillassa rahoitusalan ja vastuullisuuden huippuammattilaiset johdattavat pohtimaan sijoittamisen vaikutusta ympäristöön ja luontoon.

Toukokuun tapahtumia

Yleiskokous 21.5. Vasp kutsuu jäsenistönsä ylimääräisen yleiskokouksen maanantaina 21.5. klo 17 piirin toimistolle. Kokouksessa käsitellään kevätkokouksessa käsittelemättä jääneet asiat: toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittely, toiminnantarkastajan lausunto

Valokuvakilpailun virtuaalinäyttely

Luontoliiton ja Suomen Luonnonvalokuvaajat ry:n keväiseen valokuvakilpailuun osallistui suuri määrä eri-ikäisiä lapsia ja nuoria. Kisan taso oli korkea, ja voittajiksi valittiin 14-vuotias Kaapo ja 17-vuotias Aino. Halusimme koota pienen virtuaalinäyttelyn kilpailuun osallistuneista upeista valokuvista. Valtavat kiitokset kaikille ihania kevätkuvia lähettäneille!