Hei nuori! Hae Itämerilähettilääksi kesäksi 2022!

Muoviton meri -kiertue starttaa jälleen! Luonto-Liitto ja John Nurmisen Säätiö järjestävät jälleen kesällä 2022 yhteisen Muoviton meri -kiertueen.

Lähde mukaan kiertueen itämerilähettilääksi ja pääset tekemään tärkeää työtä Itämeren ja rantojemme hyväksi!

HAE ITÄMERILÄHETTILÄÄKSI KESÄKSI 2022!

Itämerilähettiläät järjestävät kesän ja alkusyksyn aikana eri puolella Suomea Muoviton meri -tapahtumia. Tapahtumissa tuodaan esille merten roskaantumista ja miten jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa
merten tilaan. Lisäksi tapahtumissa kannustetaan rannoilla olevia ihmisiä siivoamaan yhdessä lähirantoja tarjoamalla
heille siivousvälineet.

Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta tai tietoa Itämerestä, vaan tärkeintä on reipas mieli ja kiinnostus aiheeseen.Itämerilähettiläiksi voivat hakea kaikki 12-vuotiaat ja sitä vanhemmat Itämeren ystävät.

Muoviton meri -tapahtumat kestävät yleensä noin neljä tuntia ja lähettiläille maksetaan palkkio 20 euroa tunnilta.

Koulutamme kaikki itämerilähettiläät tehtävään huolella.

Lähettiläiden koulutukseen voi osallistua kolmella tavalla:

1. Voit hakea mukaan Luonto-Liiton Itämeritoimijoiden koulutusleirille Saaristomerellä Örön saarella 6.–8.5. Lue lisää Örön koulutusleiristä täältä

2. Etänä lauantaina 7.5.

3. Etänä myöhemmin toukokuun lopulla (ajankohta vahvistuu myöhemmin).

Suosittelemme kaikkia uusia sekä vanhoja lähettiläitä osallistumaan koulutukseen!

Itämerilähettilästoiminta tiivistetysti:

1. Hae itämerilähettilääksi täyttämällä hakulomake

2. Osallistu koulutukseen 7.5. Öröllä / etänä tai myöhemmin etänä.

3. Osallistu Muoviton meri -tapahtumaan tai järjestä itse sellainen. Tapahtumat ovat neljän tunnin mittaisia julkisia (kaikille avoimia) tapahtumia.

Voit järjestää tapahtuman esim. kotikaupunkisi tai mökkipaikkakuntasi rannalla, kuntasi suosituimman kesä-tapahtuman aikaan, sup-/kajakki plogging -retkenä tai vaikka Itämeripäivänä.

Ilmoita tapahtumastasi tällä lomakkeella.

4. Saat palkkion (20€/h) Luonto-Liitolta, jota John Nurmisen Säätiö tukee.

Otso Piitulainen, Muoviton meri -kiertueen koordinaattori
otso.piitulainen(a)luontoliitto.fi

Ville Laitinen, vapaaehtoisvastaava (Itämerikoulutusleiri)
ville.laitinen(a)luontoliitto.fi
Puh. 0447006113

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.