Kevätseuranta

Harjoittelijaksi Kevätseuranta-kampanjaan

Luonto-Liitto etsii korkeakoulussa opiskelevaa harjoittelija Kevätseuranta-kampanjaan kevääksi 2023 .

Luonto-Liiton Kevätseuranta on Suomen vanhimpia kansalaistiedekampanjoita. Kampanjassa kaikki voivat osallistua tiedon tuottamiseen luonnosta ja ympäristöstä. Haemme nyt joukkoihimme harjoittelijaa, joka ottaa kampanjan omakseen ja innostaa tuhannet suomalaiset tarkkailemaan kevättä!

Tehtäviisi kuuluu:

• kampanjan suunnittelu yhdessä Luonto-Liiton asiantuntijoiden kanssa
  • havaintojen seuraaminen ja raportointi
  • kampanjan sisällöntuotanto, viestintä ja mediayhteistyö yhdessä viestintäpäällikön, somevastaavan ja ympäristökasvatuspäällikön kanssa
  • kampanjan koordinointi yhdessä Luonto-Liiton ja sen piirijärjestöjen kanssa.

Toivomme sinulta:

• vähintään kohtuullista luonto-osaamista ja  -harrastuneisuutta
  • kykyä ja halua tarvittaessa antaa haastatteluja ja näkyä mediassa
  • tahtoa kehittää ja viedä merkityksellistä kampanjaa eteenpäin.

Voit olla esimerkiksi ympäristöalan opiskelija, joka on kiinnostunut viestinnästä tai viestinnän opiskelija, joka on kiinnostunut luonnosta. Tai jotain aivan muuta! Sinun ei tarvitse olla luontoguru, mutta Kevätseurannan lajit tulee hallita perustasolla kampanjan alkaessa. On hienoa, jos tuot omaa osaamistasi kampanjaan ja osaat vaikka järjestää tapahtumia, käydä läpi havaintodataa tai vetää yleisöretken.

Vaikka kampanja on perinteinen, saat käyttää osaamistasi ja luovuuttasi sen toteuttamiseen myös uudenlaisin keinoin.

Saat meiltä:

• tärkeän tehtävän valtakunnallisesti näkyvän kampanjan ohjaksissa
  • vapauden omien ideoiden toteuttamiseen ja oman osaamisen hyödyntämiseen
  • lämpimän vastaanoton osaksi työyhteisöämme, sekä työyhteisön tuen ja mahdollisuuden tutustua kansalaisjärjestöön työympäristönä.

Työt alkavat sopimuksen mukaan helmikuun 2023 aikana. Toivomme siis, että voisit aloittaa helmikuussa ja olla mukana touko-kesäkuulle. Viikoittainen työaikasi on noin 50 % täydestä työajasta. Työajat ovat sovittavissa joustavasti ja niissä on mahdollisuus liukuman käyttöön. Työt vaativat vähintään yhden täyden työpäivän viikossa paikan päällä Luonto-Liiton toimistolla Helsingin Ruskeasuolla, muuten voit tehdä töitä osin etänä omien mieltymystesi mukaan.

Harjoittelijalta edellytetään oppilaitoksen myöntämää harjoittelutukea. Harjoitteluajalta maksetaan palkkaa Kelan vuotuisen työssäoloehdon vähimmäispalkan mukaisesti. Palkka suhteutetaan työaikaan, ja se muodostuu korkeakoulun maksamasta harjoittelutuesta ja työnantajan osuudesta.

Lisätietoja: ympäristökasvatuspäällikkö Ilona Tuovinen (045 1271226) ja ilona.tuovinen@luontoliitto.fi

Lähetäthän hakemuksen ja CV:n viimeistään 21.12.2022 osoitteeseen ilona.tuovinen@luontoliitto.fi. Haastattelut järjestetään tammikuun alussa etänä tai paikan päällä Helsingissä.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu:
    lasten ja nuorten metsätoimintaan tammi – maaliskuussa
    lasten ja nuorten ilmastotoimintaan huhti – kesäkuussa
    lasten ja nuorten itämeritoimintaan heinä – syyskuussa
    lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan loka – joulukuussa
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.