Allekirjoita adressi Kauppi-Niihaman luontoalueen suojelemiseksi rakentamiselta

Luontoliiton Hämeen piiri ja muut allekirjoittaneet yhdistykset vastustavat suunnitelmaa rakentaa massiivinen leirintäalue luontomatkailun nimissä Alasjärvi-Niihamaan.

Kauppi-Niihaman luontoalue on tärkeää virkistysaluetta Tampereen ja lähikuntien asukkaille. Lisäksi suunnitelma ei ota huomioon riittävästi alueen luontoarvoja. Leirintäalueen infrastruktuurin ja kiinteistöjen rakentaminen aiheuttaisi luontokatoa, ja sen toiminta lisäisi yksityisautoilua alueella. Suunnitelma olisi Tampereen LUMO-ohjelmassa määriteltyjen biodiversiteettitavoitteiden että Hiilineutraali kaupunkiseutu 2030-ohjelmassa määriteltyjen ilmastotavoitteiden vastainen.

Auta meitä pelastamaan Kauppi-Niihaman luontoalue ja allekirjoita adressi

Valokuvakilpailun virtuaalinäyttely

Luontoliiton ja Suomen Luonnonvalokuvaajat ry:n keväiseen valokuvakilpailuun osallistui suuri määrä eri-ikäisiä lapsia ja nuoria. Kisan taso oli korkea, ja voittajiksi valittiin 14-vuotias Kaapo ja 17-vuotias Aino. Halusimme koota pienen virtuaalinäyttelyn kilpailuun osallistuneista upeista valokuvista. Valtavat kiitokset kaikille ihania kevätkuvia lähettäneille!