Tule mukaan luonnonharrastusryhmään!

Tervetuloa mukaan toimintaamme. Ryhmämme koostuu ympäri Suomea asuvista nuorista ja aikuisista, joille luonnossa liikkuminen, luonnontuntemus sekä lasten ja nuorten kanssa toimiminen ovat lähellä sydäntä. Monet ryhmämme jäsenistä ovat olleet toiminnassamme mukana pitkään, esimerkiksi leiri- ja kerho-ohjaajina tai vapaaehtoisina.

Ryhmämme toimintaan osallistuminen ei vaadi erityisiä taitoja, vaan innostus luontoharrastuksiin ja ympäristökasvatukseen riittää. Kokoonnumme usein etänä suunnittelemaan yhdessä toimintaamme.

Lue lisää tavoitteistamme!

Näin tulet mukaan luonnonharrastusryhmään:

1.

Osallistu tapahtumiimme

Katso alla olevasta tapahtumakalenterista tulevat tapahtumamme ja tule rohkeasti mukaan.

2.

Ota yhteyttä sähköpostilla

Lähetä viestiä osoitteeseen: heini.ojala@luontoliitto.fi

Ryhmämme tavoitteet

Luontoharrastus on paljon muutakin kuin lajintuntemusta. Pyrkimyksemme on osoittaa mahdollisimman monelle lapselle ja nuorelle, kuinka ihmeellinen suomalainen luonto onkaan. Luonnon kiehtovuuden ymmärtää kunnolla vasta paikan päällä, oli kyseessä sitten vanha, sammalten ja jäkälien kirjoma metsä tai nuotion ylle kaartuva valosaasteeton tähtitaivas.

Vastaamme Luontoliiton luontoharrastus- ja ympäristökasvatustoiminnasta sekä sen kehittämisestä. Ryhmämme osa-alueita ovat retki-, leiri-, ja kerhotoiminnan kehittäminen, kampanjat, kuten Kevätseuranta ja Talviseuranta, sekä ympäristökasvatuksen oppi- ja harrastusmateriaalien valmisteleminen.

Toimintamme määräytyy pitkälti vapaaehtoistemme mielenkiinnon kohteiden mukaan.