Hae Itämeri-lähettilääksi kesäksi 2023

Hei Itämerestä kiinnostunut nuori!

Lähde mukaan itämeri-lähettilääksi Muoviton meri -kiertueelle ja pääset tekemään tärkeää työtä Itämeren ja rantojemme hyväksi!

Viimeinen ilmoittautumispäivä 7.5. ja ilmoitamme valituille 10.5.

Luontoliitto ja John Nurmisen Säätiö järjestävät jälleen kesällä 2023 yhteisen Muoviton meri -kiertueen.

Itämeri-lähettiläät järjestävät kesän ja alkusyksyn aikana eri puolella Suomea Muoviton meri -tapahtumia. Tapahtumissa tuodaan esille merten roskaantumista ja miten jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa merten tilaan. Lisäksi tapahtumissa kannustetaan rannoilla olevia ihmisiä siivoamaan yhdessä lähirantoja tarjoamalla heille siivousvälineet.

Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta tai tietoa Itämerestä, vaan tärkeintä on reipas mieli ja kiinnostus aiheeseen. Itämerilähettiläiksi voivat hakea kaikki 12-vuotiaat ja sitä vanhemmat Itämeren ystävät.

Muoviton meri -tapahtumat kestävät yleensä noin neljä tuntia ja lähettiläille maksetaan palkkio 20 euroa tunnilta.

Koulutamme kaikki itämerilähettiläät tehtäväänsä huolella. Lähettiläiden koulutukseen voi osallistua kolmella tavalla:

1. Voit hakea mukaan Luontoliiton Itämeritoimijoiden koulutusleirille Perämerellä Hailuodon saarelle 18.–19.5.

2. Etänä perjaintaina 19.5.

3. Etänä 25.5. klo 17.30-19.00

Suosittelemme kaikkia uusia sekä vanhoja lähettiläitä osallistumaan koulutukseen.

Itämeri-lähettilästoiminta tiivistetysti:

1. Hae itämeri-lähettilääksi Ja ilmoittaudu koulutukseen täyttämällä hakulomake

2. Osallistu koulutukseen 19.5. Hailuodolla tai etänä tai 25.5. etänä.

3. Osallistu Muoviton meri -tapahtumaan tai järjestä itse sellainen.
Tapahtumat ovat neljän tunnin mittaisia julkisia (kaikille avoimia) tapahtumia. Voit järjestää tapahtuman esim. kotikaupunkisi tai mökkipaikkakuntasi rannalla, kuntasi suosituimman kesätapahtuman aikaan, sup-/kajakki plogging -retkenä tai vaikka Itämeripäivänä.

Ilmoita tapahtumasta tällä lomakkeella (voit ilmoittaa jo nyt tai koulutuksen käytyäsi)!

4. Saat palkkion (20€/h) Luonto-Liitolta, jota John Nurmisen Säätiö tukee.

Lisätietoja saat Muoviton meri – kiertueen koordinaattorilta Otava Mäkiseltä. Itämerioppimisleiristä lisätietoa saat vapaaehtoisvastaava Ville Laitiselta.

otava.makinen@luontoliitto.fi
ville.laitinen@luontoliitto.fi / 0447006113

Hae Itämerilähettilääksi Muoviton meri –kiertueelle ja Itämerioppimisleirile tällä lomakkeella

Lue myös Luontoliiton muita uutisia