Hae Luontoliiton somevaikuttajaksi!

Oletko idearikas luontotyyppi, joka tykkää esiintymisestä, videokuvauksesta sekä erilaisten sisältöjen luomisesta sosiaalisen median kanaviin? Haluaisitko oppia yhä paremmaksi mediasisältöjen tuottajaksi ja vaikuttajaksi alan ammattilaisten opastuksessa?

Luontoliitto hakee 13–29-vuotiaita nuoria mukaan ryhmään, jossa luodaan Luontoliitolle sisältöjä somekanaviin, esimerkiksi Tiktokiin ja Youtubeen. Kaikenlainen luonnossa oleskelu, ihmettely, herkuttelu ja liikkuminen katsotaan eduksi. Erityisesti arvostamme palavaa halua päästä kertomaan omista luonnossa harrastamisen ja ympäristövaikuttamisen tavoista muille samanikäisille nuorille.

Haemme joukkoomme eri taustoista tulevia nuoria ympäri Suomen. Voit halutessasi tehdä sisältöjä myös muulla kuin suomen kielellä – omalla äidinkielelläsi tai muulla osaamallasi kielellä. Ja mikä parasta, voit hakea mukaan myös kaverisi tai kaveriporukkasi kanssa! Tässä vapaaehtoistyössä päätät itse siitä, kuinka paljon haluat viikoittain tai kuukausittain osallistua ideointiin ja sisältöjen tuottamiseen.

Luontovaikuttajilta toivomme erityisesti:

• Innokkuutta ideoida yhdessä muiden luontovaikuttajien kanssa ja kokeilunhalua toteuttaa ideat joko itsenäisesti tai porukassa.
  • Halua kehittyä erilaisten kuvaa, videota, grafiikkaa, ääntä ja tekstiä sisältävien mediasisältöjen tekijänä.
  • Ryhmätyötaitoja ja intoa opastaa omissa erityisosaamisalueissaan tarvittaessa myös muita.
  • Luontoharrastustaustaa ja/tai intohimoa ympäristövaikuttamiseen.

Luontoliiton luontovaikuttajana saat:

• Turvallisen ja mukavan porukan, jonka kanssa pääset ideoimaan ja tekemään visuaalista sisältöjä juuri sinua kiehtoviin sosiaalisen median kanaviin, juuri sinua kiinnostavista luontoaiheista.
  • Koulutusta ja opastusta esiintymiseen, mediasisältöjen ideointiin, toteutukseen, jakamiseen ja seuraajien hankkimiseen alan ammattilaisilta.
  • Kanavan, jonka kautta voit aidosti vaikuttaa ja innostaa muitakin vaikuttamaan ympäristöasioihin.
  • Työkokemusta esiintymisestä, järjestöviestinnästä, mediasisältöjen ideoimisesta, toteutuksesta ja jakamisesta sekä Luontoliiton julkaisemia työnäytteitä.

Luontovaikuttajien ryhmää ohjaa freelance-toimittaja Pauliina Toivanen, joka kirjoittaa ja kuvaa muun muassa ulkoilun ja retkeilyn erikoislehtiin. Pauliina on työskennellyt radiossa, aikakauslehdissä, uutistoimituksessa, tv- ja Youtube-tuotannoissa sekä tiedottajana urheilu- ja musiikkitapahtumissa ja nuorisojärjestössä. Lisäksi Pauliina on ammatiltaan luonnonyrtti-, sieni- ja marjaneuvoja sekä lumilautaopettaja.

Lähetä hakemuksesi osoitteeseen: toivanenpauliina@gmail.com. Voit laittaa hakemukseesi myös linkkejä tekemiisi some-postauksiin tai liitteiksi esimerkiksi videoita ja muita näytteitä osaamisestasi. Kirjoita sähköpostin aihekenttään: LUONTOVAIKUTTAJA. Lisätietoja luontovaikuttajan tehtävistä saat Pauliinalta sähköpostilla tai puhelimitse p. 0451664270.

Voiko luontoa pelastaa sijoitusmaailmaan vaikuttamalla?

Mitä suursijoittajat voivat tehdä luonnon puolesta, ja miksi heidän tulisi olla kiinnostuneita ekologisesta kestävyydestä? Tiistaina 7.5. Luonnonvalo-keskusteluillassa rahoitusalan ja vastuullisuuden huippuammattilaiset johdattavat pohtimaan sijoittamisen vaikutusta ympäristöön ja luontoon.

Toukokuun tapahtumia

Yleiskokous 21.5. Vasp kutsuu jäsenistönsä ylimääräisen yleiskokouksen maanantaina 21.5. klo 17 piirin toimistolle. Kokouksessa käsitellään kevätkokouksessa käsittelemättä jääneet asiat: toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittely, toiminnantarkastajan lausunto