Sinustako somevaikuttaja?

Hae Luonto-Liiton somevaikuttajaksi!

Oletko idearikas luontotyyppi, joka tykkää esiintymisestä, videokuvauksesta sekä erilaisten sisältöjen luomisesta sosiaalisen median kanaviin?

Haluaisitko oppia yhä paremmaksi mediasisältöjen tuottajaksi ja vaikuttajaksi alan ammattilaisten opastuksessa?

Luonto-Liitto hakee 13–29-vuotiaita nuoria mukaan ryhmään, jossa luodaan Luonto-Liitolle sisältöjä somekanaviin, esimerkiksi Tiktokiin ja Youtubeen.

Kaikenlainen luonnossa oleskelu, ihmettely, herkuttelu ja liikkuminen katsotaan eduksi. Erityisesti arvostamme palavaa halua päästä kertomaan omista luonnossa harrastamisen ja ympäristövaikuttamisen tavoista muille samanikäisille nuorille.

Haemme joukkoomme eri taustoista tulevia nuoria ympäri Suomen. Voit halutessasi tehdä sisältöjä myös muulla kuin suomen kielellä – omalla äidinkielelläsi tai muulla osaamallasi kielellä. Ja mikä parasta, voit hakea mukaan myös kaverisi tai kaveriporukkasi kanssa! Tässä vapaaehtoistyössä päätät itse siitä, kuinka paljon haluat viikoittain tai kuukausittain osallistua ideointiin ja sisältöjen tuottamiseen.

Luontovaikuttajilta toivomme erityisesti:
– Innokkuutta ideoida yhdessä muiden luontovaikuttajien kanssa ja kokeilunhalua toteuttaa villeimmätkin ideat joko itsenäisesti tai porukassa.
– Halua kehittyä erilaisten kuvaa, videota, grafiikkaa, ääntä ja tekstiä sisältävien mediasisältöjen tekijänä.
– Ryhmätyötaitoja ja intoa opastaa omissa erityisosaamisalueissaan tarvittaessa myös muita.
– Luontoharrastustaustaa ja/tai intohimoa ympäristövaikuttamiseen.

Luonto-Liiton luontovaikuttajana saat:
– Turvallisen ja mukavan porukan, jonka kanssa pääset ideoimaan ja tekemään visuaalista sisältöjä juuri sinua kiehtoviin sosiaalisen median kanaviin, juuri sinua kiinnostavista luontoaiheista.
– Koulutusta ja opastusta esiintymiseen, mediasisältöjen ideointiin, toteutukseen, jakamiseen ja seuraajien hankkimiseen alan ammattilaisilta.
– Kanavan, jonka kautta voit aidosti vaikuttaa ja innostaa muitakin vaikuttamaan ympäristöasioihin.
– Työkokemusta esiintymisestä, järjestöviestinnästä, mediasisältöjen ideoimisesta, toteutuksesta ja jakamisesta sekä Luonto-Liiton julkaisemia työnäytteitä.

Luontovaikuttajien ryhmää ohjaa freelance-toimittaja Pauliina Toivanen, joka kirjoittaa ja kuvaa muun muassa ulkoilun ja retkeilyn erikoislehtiin. Pauliina on työskennellyt radiossa, aikakauslehdissä, uutistoimituksessa, tv- ja Youtube-tuotannoissa sekä tiedottajana urheilu- ja musiikkitapahtumissa ja nuorisojärjestössä. Lisäksi Pauliina on ammatiltaan luonnonyrtti-, sieni- ja marjaneuvoja sekä lumilautaopettaja.

Lähetä hakemuksesi  osoitteeseen: toivanenpauliina@gmail.com

Voit laittaa hakemukseesi myös linkkejä tekemiisi some-postauksiin tai liitteiksi esimerkiksi videoita ja muita näytteitä osaamisestasi. Kirjoita sähköpostin aihekenttään: LUONTOVAIKUTTAJA.

Lisätietoja luontovaikuttajan tehtävistä saat Pauliinalta sähköpostilla tai puhelimitse p. 0451664270.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.