Lasten leirikesä 2023 oli onnistunut – katso tästä parhaita paloja

Lapset kävelevät kesäisessä luonnossa aikuisten ohjaamana,

Luontoliiton piirit järjestivät kesäleirejä eri puolilla Suomea: lasten norppaleirillä tutustuttiin Saimaan luontoon, Bengtsårin telttaleirille tupsahti yllättävä vieras ja Vähäsillan telttaleirillä innostuttiin ötököistä.

Savo-Karjalan Luontoliitto ja Suomen Luonnonsuojeluliitto järjestivät yhteistyössä lasten norppaleirin jo kymmenettä kertaa Pihlajavedellä Savonlinnassa. SLL:n norppa-asiantuntija Kaarina Tiainen kertoi saimaannorpasta ja vastasi lasten tiukkoihin kysymyksiin. Kuvaaja: Hanne Kosonen
Norppaleiriläiset pääsivät tutkimaan Turponsaaren luolia, mikä oli monelle kesän jännittävin seikkailu! Kuvaaja: Riikka Lipponen.
Hämeen piirin alakoululaisille suunnatulla telttaleirillä innostuttiin ötököistä ja järjestettiin lajikisa, jossa jossa leiriläiset löysivät yli 100 eri lajia!
Luontoliiton Uudenmaan piirin leirillä Bengtsårissa lapset pääsivät selvittämään velhon johdolla aika-avaruuden repeymää, jonka vuoksi saarelle oli ilmestynyt roskia tulevaisuudesta. Reippaat leiriläiset vuolivat itselleen taikasauvat ja puhdistivat saaren luontoa! Kuvaaja: Lotta Ojajärvi

Leiritunnelmasta ja luonnosta voi iloita myös ilman yöpymistä: sekä Hämeen että Uudenmaan alueella järjestettiin päiväleirejä, joilla lapset pääsivät seikkailemaan poluilla ja pitkospuilla, nauttimaan retkieväistä ja leikkimään luontoleikkejä.

Villa Elfvikin päiväleirillä retkeiltiin muun muassa Laajalahden luonnonsuojelualueen ihanissa maisemissa. Kuvaaja: Katarina Ponkilainen

Hae mukaan metsäkartoitusopintopiiriin!

Haluatko oppia yhdessä konkreettista ja vaikuttavaa luonnonsuojelutyötä? Tutustua metsien kiehtovaan lajistoon ja kokea yhdessä kartoitusretkiä? Tiesitkö, että kartoittamalla metsän voit suojella sen? Hae mukaan Metsäryhmän metsäkartoitusopintopiiriin 3.11. mennessä!

Kuvassa on Katya Maantaika Luontoliiton harjoittelija

Tällaista on harjoittelu Luontoliitossa

Yhteisöpedagogiopiskelija Katya Maantaika kertoo kokemuksistaan Luontoliitossa ja haastatteli kolmea muutakin harjoittelijaa: yksi opiskelee kestävää kehitystä, toinen graafista suunnittelua ja kolmas suomea. Luontoliitto on suosittu harjoittelupaikka

Kiitos tuestasi

Allekirjoituksesi on vastaanotettu. Toimitamme vetoomuksen pian sen vastaanottajalle. Yhdessä voimme toimia äänenä ja voimana luonnon puolesta!

Jaa vetoomus myös somessa:

Voit tukea Luontoliiton arvokasta työtä myös lahjoittamalla.

Vahvistamme vuosittain tuhansien lasten ja nuorten luontosuhdetta järjestämällä luontokerhoja ja -leirejä sekä rakastettuja kouluvierailuja joka puolella Suomea. Luontoliiton valtakunnalliset toimintaryhmät toimivat hupenevien metsien, uhanalaisen suden, padottujen virtavesien, haavoittuvan Itämeren ja kuumenevan ilmaston puolesta. Voit tehdä yleislahjoituksen tai kohdentaa tukesi suoraan haluamallesi toimintaryhmälle.

Haluatko mukaan Luontoliiton toimintaan?

Kiinnostaako sinua saaristoluonnon ennallistaminen tai virtavesien vapauttaminen? Haluatko suojella metsiä tai susia? Toimia kouluvierailijana tai kirjoittaa tärkeistä aiheista?

Haluatko tilata sähköisen uutiskirjeemme ja pysyä ajan tasalla Luontoliiton toiminnasta ja tapahtumista?
Voit peruuttaa uutiskirjeen milloin tahansa jokaisesta sähköpostikirjeestämme löytyvästä linkistä.