Liittokokous

Luontoliiton liittokokous eli järjestön ylin päättävä kokous järjestetään tänä vuonna Turussa 6.5. Luvassa järjestöpolitiikan mehukkainta ydintä sekä retkeilyä lähiluonnossa.

Kokouspaikkana toimii Kokoushotelli Linnasmäki (Lustokatu 7, 20380 Turku). Kokoukseen on suositeltavaa osallistua paikan päällä, mutta myös etäosallistuminen on mahdollista.

Kokouspäivä alkaa lounaalla Linnasmäessä klo 12. Kokoustamisen lisäksi päivän ohjelmassa ovat vegeruokailut ja Kevätseuranta-retki. Retkelle saavat osallistua kaikki kiinnostuneet, myös kokouksen ulkopuolelta.

Kokouksessa ovat äänioikeutettuja Luontoliiton piirien lähettämät edustajat, mutta osallistumisoikeus on myös kaikilla Luontoliiton jäsenillä.

Yksi todella merkittävä kokouksessa päätettävä asia on liittovaltuuston kokoonpano seuraavalle kahdelle vuodelle. Tämän lisäksi liittokokouksessa päätetään sääntömuutoksesta. Liittovaltuustoon valitaan 15-25 jäsentä ja jokaiselle jäsenelle valitaan myös henkilökohtainen varajäsen. Toivottavasti myös edellisen liittovaltuuston jäseniä asettuu ehdolle uuteen valtuustoon.

Luontoliiton liitovaltuuston on järjestön korkein päättävä elin ja se kokoontuu kaksi kertaa vuodessa. Uuden liitovaltuuston ensimmäinen kokous järjestetään 23.9.2023 joko laatokanlohen synnyinsijoilla Simpeleen Hiitolanjoella tai Kolin kansallismaisemissa.

Ilmoittauduthan liittokokoukseen viimeistään tiistaihin 2.5. mennessä osoitteeseen: katarina.ponkilainen@luontoliitto.fi

Paikka:
Kokoushotelli Linnasmäki, Lustokatu 7, Turku