Partnerit

Outdoors team building exercise in the forest

Luontoliiton partnerit ovat organisaatioita, jotka kantavat vastuuta ympäristöstä ja siitä, millaisen maailman jätämme tuleville sukupolville.

Partneriyhteistyö ei perustu rahallisiin korvauksiin, vaan partneriyhteistyöllä saavutamme jotain suurempaa, mikä lisää toiminnan vaikuttavuutta ja tarjoaa ainutlaatuisia kokonaisratkaisuja myös Luontoliiton vastuullisuuskumppaneille.

Me Luontoliitossa uskomme yhteistyön voimaan!

Minun-Mereni-logo

Minun Mereni ry

Minun mereni ry:n tavoitteena on auttaa ja innostaa ihmisiä löytämään mielekäs, ekologinen meriharrastus ja sitä kautta myös oma meri – minun mereni. Haluamme olla mukana kasvattamassa uutta sukupolvea, joka ymmärtää ja kohtelee mertamme edellisiä sukupolvia paremmin. Itämeri on suuri seikkailu!

www.minunmereni.fi

tellustajat logo

Tellustajat

Pikku Kakkosesta tutut Tellustajat tallustelevat myös Luontoliiton materiaaleissa. Tellustajat ovat metsän eläimiä, jotka näyttävät yhdessä lasten kanssa mallia, miten meistä jokainen voi elää kestävämmin. Tellustajiin kuuluu myös Luontoliiton oma hahmo, Siilinen.

www.tellustajat.fi

Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry

Vuonna 1977 perustettu Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry on Suomen suurin luontokuvaajien yhteisö. Suomen Luonnonvalokuvaajat haluaa tukea luontokuvauksesta kiinnostuneita nuoria ja kannustaa heitä liikkumaan luonnossa. Luontoliitto ja Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry järjestävät yhdessä kahdesti vuodessa luontokuvakilpailun, joka on suunnattu alle 18-vuotiaille lapsille ja nuorille. Kilpailun voittajakuvista teetetään rakastettuja kevät– ja talvikortteja, joiden avulla kerätään varoja Luontoliiton tärkeään ympäristötyöhön.

www.luontokuva.org

third-rock-logo

Third Rock Finland

Third Rock palvelee yrityksiä ja organisaatioita vauhdittaakseen vastuullista toimintaa. Tärkeimpänä tavoitteenamme on helpottaa muutosta kohti hiilineutraalia kiertotaloutta, jossa luonnon monimuotoisuus vahvistuu ja luonnonvaroja käytetään kestävästi.

www.thirdrock.fi

Visit Porvoo musta

Porvoon kaupunki

Porvoo tavoittelee hiilineutraaliutta vuoteen 2030 mennessä. Luontoliitto ja Porvoon markkinointiosasto järjestivät yhdessä kuvaukset Porvoon kansallisessa kaupunkipuistossa. Kuvauskampanjan suunnitteli ja toteutti kuvaaja Ilona Savola

www.porvoo.fi

i2_logo

Markkinointiosake­yhtiö i2

Luontoliiton partneri Markkinointiosakeyhtiö i2 on tarinoiden voimaan uskova suunnittelutoimisto, jonka palveluihin sisältyy toiminnan kehittäminen, markkinointi- ja vastuullisuusviestintä, tapahtumat ja messut sekä sponsoroinnin hyödyntäminen. i2 on toteuttanut Luontoliiton brändiuudistuksen ja suunnitellut verkkosivustouudistuksen rakenteen, käyttöliittymän ja ilmeen.

www.i2.fi

Kirkkohallitus

Suomen evankelis-luterilainen kirkko on sitoutunut tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2030 mennessä. Kirkkohallitus ja Luontoliitto tekevät yhteistyötä muun muassa seurakuntien metsien monimuotoisuuden kartoittamiseksi ja metsien suojelun edistämiseksi. Lisäksi seurakuntien ja Luontoliiton paikallisten toimijoiden välistä yhteistyötä kehitetään, ja tavoitteena on vahvistaa lasten ja nuorten myönteistä luontosuhdetta ja panostaa ekososiaaliseen kasvatukseen.

www.evl.fi

FEE Suomi

FEE Suomi edistää kestävää tulevaisuutta vahvistamalla ympäristökasvatuksen laatua, asemaa ja yhteistyötä. Luontoliitto on mukana FEE Suomen koordinoimassa  ympäristökasvatuksen yhteistyöverkostossa, jonka yksi keskeisimmistä tavoitteista on käynnistää valtakunnallinen Kestävä koulu -ohjelma

Lisäksi FEE Suomi koordinoi Vihreä lippu -ohjelmaa, joka on Suomen suurin päiväkodeille, kouluille ja muille kasvatusalan toimijoille suunnattu kestävän kehityksen ohjelma ja ympäristösertifikaatti.

www.feesuomi.fi

VALO Hotel & Work

Kun uusien työtilojen etsiminen tuli Luontoliitossa ajankohtaiseksi keväällä 2021, tärkeimmät kriteerit olivat ekologisuus, toiminnallisuus ja hinta. Kilpailutuksen jälkeen päädyttiin valitsemaan Helsingin Ruskeasuolla, Keskuspuiston kupeessa sijaitseva VALO Hotel & Work. VALOssa on monipuoliset ja joustavat työtilat, ja päivällä käytetty työhuone muuttuu yöllä hotellihuoneeksi, mikä pienentää rakentamisen tarvetta ja säästää luontoa.

www.valo.fi