Syyskokouskutsu

🍂Tervetuloa Hämeen piirin syyskokoukseen 28.10. klo 17 alkaen toimistollemme, Pyhäjärvenkatu 5B, 2.krs.

Syyskokouksessa valitaan piirin hallitus ja toiminnantarkastaja vuodelle 2025 sekä vahvistetaan ensi vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio. Tehdään yhdessä myös pizzaa 🍕😋!

Hallituspaikat ovat siis jaossa! Haluaisitko olla vaikuttamassa piirin toimintaan, oppia yhdistysmaailmasta ja olla mukana järjestämässä toimintaa? Hallituksessa pääset aitiopaikalle seuraamaan ja pitämään yhdistyksen pyörät pyörimässä, saat arvokasta kokemusta, joka voi auttaa sinua vaikka työnhaussa! Uudet jäsenet perehdytetään hallitustyöhön, joten mikään yhdistyskonkari ei tarvitse olla, riittää, että sinulla on kiinnostusta ja aikaa toiminnalle 😊

Hallituksen jäseniltä toivomme sitoutumista kerran kuussa järjestettäviin hallituksen kokouksiin sekä tarvittaessa kommentointia ja keskustelua hallituksen omassa chatissa kokousten välillä. Mahdollisuutta ottaa pieniä tai halutessa isompiakin tehtäviä hoidettavaksi, useimmiten jonkin toiminnan/tapahtuman suunnittelua ja toteutusta yksin tai tavallisesti yhdessä keräämänsä porukan kanssa. Piirillä on työntekijä, joka hoitaa kerho- ja leiritoiminnan organisoinnin, vastaa pitkälti viestinnästä ja talousasioista sekä auttaa vapaaehtoisia toiminnan järjestämisessä. Hallituksen pääasiallinen vastuu onkin juuri toiminnan järkkääminen ja tässä kaikenlaiset omat ideat ja visiot ovat lämpimästi tervetulleita! Hallitustyössä tulevat tutuiksi myös mm. toimintasuunnitelman ja talousarvion laatiminen, jotka ovat toiminnan tukipilareita. Hallituksessa ollessasi pääset tekemään konkreettista työtä ympäristökasvatuksen ja luonnonsuojelun edistämiseksi toteuttamalla mukavaa toimintaa tulevaisuuden toivoille, lapsille ja nuorille sekä pääsemällä siihen itsekin osalliseksi. Kokouksissa ei turhia pönötetä ja hallitus voi järkätä itselleen ja muille vapaaehtoisille myös mielekästä virkistystoimintaa kiitokseksi tärkeästä panoksestaan 🥳

➡️ jos hallituspaikka kiinnostaa, voit laittaa viestiä lhp@luontoliitto.fi tai 044 566 5899 / piirityöntekijä tai esim. pj-Noalle harkalude@gmail.com ja saa tietenkin kysellä lisää!

Olisi mukava, jos ilmottaisit syyskokoukseen tulostasi etukäteen ja mahdollisista ruokarajoitteista, niin osaamme varautua sopivin pizza-aineksin! Laita viestiä lhp@luontoliitto.fi tai 044 566 5899 / piirityöntekijä.

Hae mukaan metsäkartoitusopintopiiriin!

Haluatko oppia yhdessä konkreettista ja vaikuttavaa luonnonsuojelutyötä? Tutustua metsien kiehtovaan lajistoon ja kokea yhdessä kartoitusretkiä? Tiesitkö, että kartoittamalla metsän voit suojella sen? Hae mukaan Metsäryhmän metsäkartoitusopintopiiriin 3.11. mennessä!

Kuvassa on Katya Maantaika Luontoliiton harjoittelija

Tällaista on harjoittelu Luontoliitossa

Yhteisöpedagogiopiskelija Katya Maantaika kertoo kokemuksistaan Luontoliitossa ja haastatteli kolmea muutakin harjoittelijaa: yksi opiskelee kestävää kehitystä, toinen graafista suunnittelua ja kolmas suomea. Luontoliitto on suosittu harjoittelupaikka

Syyskokouskutsu

Kiitos tuestasi

Allekirjoituksesi on vastaanotettu. Toimitamme vetoomuksen pian sen vastaanottajalle. Yhdessä voimme toimia äänenä ja voimana luonnon puolesta!

Jaa vetoomus myös somessa:

Voit tukea Luontoliiton arvokasta työtä myös lahjoittamalla.

Vahvistamme vuosittain tuhansien lasten ja nuorten luontosuhdetta järjestämällä luontokerhoja ja -leirejä sekä rakastettuja kouluvierailuja joka puolella Suomea. Luontoliiton valtakunnalliset toimintaryhmät toimivat hupenevien metsien, uhanalaisen suden, padottujen virtavesien, haavoittuvan Itämeren ja kuumenevan ilmaston puolesta. Voit tehdä yleislahjoituksen tai kohdentaa tukesi suoraan haluamallesi toimintaryhmälle.

Haluatko mukaan Luontoliiton toimintaan?

Kiinnostaako sinua saaristoluonnon ennallistaminen tai virtavesien vapauttaminen? Haluatko suojella metsiä tai susia? Toimia kouluvierailijana tai kirjoittaa tärkeistä aiheista?

Haluatko tilata sähköisen uutiskirjeemme ja pysyä ajan tasalla Luontoliiton toiminnasta ja tapahtumista?
Voit peruuttaa uutiskirjeen milloin tahansa jokaisesta sähköpostikirjeestämme löytyvästä linkistä.