EU Policy trainings – learn to raise your voice!

SUOMEKSI ALLA / IN FINNISH BELOW

Are you interested in learning how to influence environmental issues? Policy can often be confusing and not transparent, which is why we are offering a series of trainings on EU environmental policies and ways of influencing them!

The Finnish Nature Association’s (Luontoliitto) Policy Group is holding a series of trainings for people interested in EU environmental policy which is geared towards youth who want to learn how to campaign and influence on environmental matters. Participation does not require any prior knowledge of the subject. The target group is people under 30, but people of all ages are welcome. Our goal is to lower the threshold for young people to participate learn about policy and how to create change. Significant environmental policy decisions are made at both nationally and at an EU level, where the voice of young people must also be heard!

The trainings will consist of a roughly an hour presentations covering EU environmental policies such as those on climate, forests, water and agriculture. The trainings will go through how EU processes work and will cover why policy is needed, and different ways to influence decision makers. The presentations will be followed by free discussion. Participants are encouraged to join in the meetings of the Policy Group, where practical influence work is planned and implemented. This group meets every two weeks.

The presentations will be held in english, but people can join the discussion also in Finnish – we will do our best to translate. Everyone is warmly welcome regardless of their language skills.

You can freely participate in one training, or join all of them. You can participate, even if you haven’t been able to participate in previous times.

Past trainings

16.1. 18-19:30, EU environmental policies & how to influence them

Upcoming trainings

16.2. 18-19:30 EU Environmental policy in Finland

20.3. 18-19:30 EU and national forest policy

x.4. TBA

x.5. TBA

All the trainings will be held at the office of Luontoliitto’s Uusimaa region’s office – Leankatu 4 A LH2. It will also be possible to join online.

Sign up to attend the training on the 16th of Feburary here: https://forms.office.com/e/JQ60FExViN

If you have any questions then please email sommer.ackerman@luontoliitto.fi / sofia.kaipainen@luontoliitto.fi

Nuorten ääni EU:n ympäristöpolitiikkaan – osallistu koulutusten sarjaan!

Haluatko oppia vaikuttamaan ympäristökysymyksiin? Poliittinen päätöksenteko voi tuntua hankalalta ja etäiseltä, mutta siihen voi vaikuttaa! Tule tutustumaan EU:n ympäristöpolitiikkaan ja siihen vaikuttamiseen matalalla kynnyksellä.

Luontoliiton Policy Group järjestää koulutussarjan EU:n ympäristöpolitiikasta kiinnostuneille nuorille, jotka haluavat oppia kampanjoimaan ja vaikuttamaan ajankohtaisiin ympäristökysymyksiin EU:ssa. Osallistuminen ei vaadi mitään ennakko-osaamista aiheesta. Kohderyhmänä on alle 30-vuotiaat, mutta kaiken ikäiset ovat toki tervetulleita paikalle. Tavoitteenamme on madaltaa nuorten kynnystä osallistua kansainväliseen vaikuttamiseen. Sekä paikallisella että EU-tasolla tehdään merkittäviä ympäristöpoliittisia päätöksiä, joissa myös nuorten ääni tulee kuulua!

Koulutuksissa tutustutaan noin tunnin mittaisten esitysten myötä EU:n ympäristöpolitiikan osa-alueisiin, kuten ilmasto-, metsä-, vesistö- ja maatalouskysymyksiin. Lisäksi perehdytään EU:n politiikkaprosesseihin ja erilaisiin tapoihin vaikuttaa EU-päättäjiin. Kullakin koulutuksella on tarkempi teema. Esitysten jälkeen jatketaan vapaata keskustelua aiheesta. Koulutuksiin osallistuvia kannustetaan mukaan Policy Groupin tapaamisiin, joissa suunnitellaan ja toteutetaan käytännön vaikuttamistyötä. Ryhmä kokoontuu kahden viikon välein.

Koulutusten esitykset pidetään englanniksi, mutta keskusteluun voi osallistua myös suomen kielellä – tulkkaamme parhaamme mukaan. Olet lämpimästi tervetullut kielitaidosta riippumatta!

Voit osallistua vapaasti yhteen koulutukseen, tai tulla mukaan kaikkiin. Osallistua voi, vaikkei olisi päässyt aiemmilla kerroilla mukaan.

Menneet koulutukset

16.1. EU environmental policies & how to influence them

Tulevat koulutukset

16.2. EU Environmental policy in Finland

20.3. EU and national forest policy

x.4. TBA

x.5. TBA

Koulutukset järjestetään Helsingissä Luontoliiton Uudenmaanpiirin toimistolla osoitteessa Leankatu 4 A LH2. Myös etänä osallistuminen on mahdollista.

Ilmoittaudu mukaan seuraavaan tapahtumaan 16.2.:  https://forms.office.com/e/JQ60FExViN

Kysyttävää? Ota yhteyttä sommer.ackerman@luontoliitto.fi (en) / sofia.kaipainen@luontoliitto.fi (en/fi)

Paikka:
Luontoliitto’s Uusimaa region’s office – Leankatu 4 A LH2 / Remote event at Teams
Alkaa:
16.2.2024
Päättyy:
Jaa tapahtuma:

Kiitos tuestasi

Allekirjoituksesi on vastaanotettu. Toimitamme vetoomuksen pian sen vastaanottajalle. Yhdessä voimme toimia äänenä ja voimana luonnon puolesta!

Jaa vetoomus myös somessa:

Voit tukea Luontoliiton arvokasta työtä myös lahjoittamalla.

Vahvistamme vuosittain tuhansien lasten ja nuorten luontosuhdetta järjestämällä luontokerhoja ja -leirejä sekä rakastettuja kouluvierailuja joka puolella Suomea. Luontoliiton valtakunnalliset toimintaryhmät toimivat hupenevien metsien, uhanalaisen suden, padottujen virtavesien, haavoittuvan Itämeren ja kuumenevan ilmaston puolesta. Voit tehdä yleislahjoituksen tai kohdentaa tukesi suoraan haluamallesi toimintaryhmälle.

Haluatko mukaan Luontoliiton toimintaan?

Kiinnostaako sinua saaristoluonnon ennallistaminen tai virtavesien vapauttaminen? Haluatko suojella metsiä tai susia? Toimia kouluvierailijana tai kirjoittaa tärkeistä aiheista?

Haluatko tilata sähköisen uutiskirjeemme ja pysyä ajan tasalla Luontoliiton toiminnasta ja tapahtumista?
Voit peruuttaa uutiskirjeen milloin tahansa jokaisesta sähköpostikirjeestämme löytyvästä linkistä.