Luonnonvalo-keskusteluilta

Luonnonvalo-keskusteluilloissa käsitellään ympäristökysymyksiä huippuasiantuntijoiden johdolla hyvässä seurassa ja kivassa tunnelmassa. Tällä kerta aiheena on ihmisen suhde muihin lajeihin.

Keskustelun avaajina ovat:

• Elisa Aaltola, joka on eläin- ja ympäristöasioihin erikoistunut filosofi, tutkija, aktivisti sekä kirjailija.
  • Vilppu Huomo, joka on pohjoismaisten kirkkojen ympäristötyöstä väitöskirjaa tekevä pastori.
  • Laura Ertimo, joka on lapsille ja perheille tietokirjaileva maantieteilijä.

Onko nykyihmisen maapallon kestävyyden rajat ylittävä elämäntapa seurausta kieroutuneesta suhteestamme muihin lajeihin? Onko ongelmamme laajempi kuin vain teknologinen? Mikä merkitys uskonnollisilla kertomuksilla ja lasten saduilla on ilmastonmuutokseen ja luontokatoon? Mikä on lastenkulttuurin ja uskontojen vastuu ympäristökysymysten ratkaisemisessa? Onko paratiisiin luikerrelleella käärmeellä tai Isolla Pahalla Sudella tilaa ekokriisin aikakauden kulttuurissa? Ovatko ne osa ongelmaa, vai tärkeä osa myös tulevaisuuden lastenkulttuuria tai uskontoa?

Tilaisuuden järjestäjinä ovat Luontoliitto, Kirkkohallitus sekä Valo Hotel & Works. Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Tilaisuus on klo 18.00-20.00. Keräämme myös ennakkoilmoittautumisia, jotta osaamme varautua oikeanlaisiin tarjoiluihin. Tee ennakkoilmoittautuminen täällä: lyyti.fi/reg/Luonnonvalo_keskusteluilta_9116

Voit osallistua myös ilman ilmoittautumista!

Paikka:
Valo Hotel & Works, Mannerheimintie 109, Helsinki
Alkaa:
14.11.2023
Päättyy:
14.11.2023
Jaa tapahtuma:

Haluatko mukaan Luontoliiton toimintaan?

Kiinnostaako sinua saaristoluonnon ennallistaminen tai virtavesien vapauttaminen? Haluatko suojella metsiä tai susia? Toimia kouluvierailijana tai kirjoittaa tärkeistä aiheista?