Jäsenlehdet

Luonto-Liitto julkaisee kahta jäsenlehteä: lasten luontolehti Sieppoa sekä Nuorten Luonto -lehteä. Molemmat lehdet tukevat ympäristökasvatus- ja vaikuttamistyötämme.

Nuorten Luonto tarjoaa nuorille väylän lehdenteon opetteluun ja ympäristövaikuttamiseen. Sieppo vahvistaa lukijoidensa osallisuutta rohkaisemalla lapsia seikkailemaan, havainnoimaan ja tekemään taidetta luonnossa.

Lehdille on tulossa pian omat alasivut, mutta toistaiseksi alla olevat linkit ohjaavat lehtien omille, tämän sivuston ulkopuolisille verkkosivuille.

Sieppo

Sieppo on sadunhohtoinen luontolehti lapsille, perheille ja kaikille lasten ja nuorten kanssa toimiville. Kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä Sieppo tarjoaa alle kouluikäisille visuaalista ihmeteltävää ja puuhasteltavaa – Siepon suosittua lukijapostipalstaa unohtamatta. Koululaisille on sarjakuvia, luonnontiedettä, fantasiaa, luontoretkivinkkejä sekä hieman haastavampia tehtäviä. Moni aikuinenkin on Siepon ystävä!

Nuorten Luonto

Nuorten Luonto on Luonto-Liiton lehti nuorilta nuorille. Lehden vakioaiheita ovat ympäristönsuojelu, ympäristöystävällinen elämäntapa, luonnonharrastus ja kulttuuri. Nuorten Luontoa tekevät nuoret yhdessä lehdenteon ammattilaisten kanssa. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Tervetuloa lukijaksi tai tekijäksi!

Voit lahjoittaa myös
  • Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja: o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta) o HARMAASUSI (susitoiminta) o HAPPI (ilmastotoiminta) o HONKA (metsätoiminta) o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Syyskuun loppuun saakka soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten ilmastotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden. (LINKKI: LIITTYMÄLLÄ – LIITY-sivulle)
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.
Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.