Virtavesiryhmä

Luonto-Liiton Virtavesiryhmä toimii monimuotoisen virtavesiluonnon puolesta.

Virtavesiryhmän tavoitteena on toimia aktiivisesti virtavesiekosysteemien ja vaelluskalakantojen tilan parantamiseksi sekä virtavesiluonnon monimuotoisuuden suojelemiseksi. Pyrimme edistämään virtavesiluonnon suojelua ja elvyttämistä mm. konkreettisella talkootyöllä ja aktivoimalla nuoria suojelutoimintaan. Haluamme myös lisätä tietoisuutta ja keskustelua virtavesiluonnosta ja siitä riippuvaisten eläin ja kasvilajien, erityisesti vaelluskalojen, tilanteesta.

Tule mukaan

Osallistumme konkreettisesti virtavesien kunnostus- ja ennallistamistalkoisiin sekä tuomme aktiivisesti esiin Suomen virtavesien ja niistä riippuvaisten lajien tilannetta. Kannustamme ja vaikutamme vaellusesteiden poistamiseen ja virtavesiekosysteemien elvyttämiseen.

Kalenteristamme löydät Virtavesiryhmän ajankohtaiset tapahtumat.

Tietoa virtavesistä

Virtavesiksi luokitellaan kaikki sisävedet, joissa virtaa vesi. Virtavedet ovat arvokkaita elinympäristöjä kaloille ja muille vesieliöille, ja siksi niiden suojelu ja ennallistaminen on erityisen tärkeää.

Seuraa meitä somessa

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.