Toiminta

Luonto-Liiton metsäryhmä edistää metsiensuojelua konkreettisin keinoin – metsissä, sosiaalisessa mediassa ja yhteiskunnan rakenteissa. Keskiössä on nuorten toiminnan ja vaikuttamistyön mahdollistaminen ja äänen esiin tuominen.

Miten toimimme?

Kartoitamme arvokkaita metsäalueita, kirjoitamme suojeluesityksiä ja kannanottoja, viestimme metsäasioista, teemme poliittista vaikuttamistyötä ja otamme osaa metsäkeskusteluun sekä ympäristöjärjestöjen yhteiseen metsäkampanjointiin. Järjestämme metsäkartoituskursseja, retkiä, leirejä, mielenosoituksia sekä lähimetsätapahtumia.

Tavoitteet

Metsäryhmä toimii luontokadon pysäyttämiseksi: suojelemalla arvokkaita metsiä ja kampanjoimalla metsäluonnon kannalta tuhoisia maankäyttöhankkeita vastaan. Metsäryhmä työskentelee metsiensuojelun eteen niin maakunnissa kuin kaupungeissa sekä tekemällä kansainvälistä yhteistyötä.

Kaadetaan kaavaa, ei metsää! -kampanja

Kaadetaan kaava, ei metsää! on Luonto-Liiton metsäryhmän kesällä 2021 alkunsa saanut kampanja, joka pyrkii suojelemaan Helsingin kaupunkiluontoa vaikuttamalla kaavoitukseen ja kaupunkisuunnitteluun. Kampanjan toiminnassa yhdistyy Toimimme yhdistämällä kansalaisvaikuttaminen ja luontokartoitusosaaminen.

Tule mukaan!

Metsäryhmällä on paikallisryhmätoimintaa pääkaupunkiseudulla, Joensuussa ja Jyväskylässä. Myös muilla alueilla on mahdollista järjestää toimintaa, jos halukkaita löytyy! Metsäryhmä kokoontuu valtakunnallisesti keskimäärin kuukausittain. Kokoukset pyritään pitämään hybriditoteutuksena ja ne ovat kaikille avoimia. Metsäryhmän toiminta on suunnattu 15–29-vuotiaille.

Voit lahjoittaa myös

• Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja:
    o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta)
    o HARMAASUSI (susitoiminta)
    o HAPPI (ilmastotoiminta)
    o HONKA (metsätoiminta)
    o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten susi/suurpetotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden.
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.

Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.