Tule mukaan toimintaan

Ilmastoryhmän toiminta on rentoa, konkreettista ja helposti lähestyttävää sekä täynnä mahdollisuuksia. Tule mukaan toimimaan ilmaston ja luonnon monimuotoisuuden puolesta! Toiminnan kulmakiviä ovat konkreettinen luonnossa tapahtuva ilmastotoiminta, kuten ennallistamistalkoot ja opettavaiset ilmastoseikkailut, vuosittainen kansainvälinen ilmastotoimintaleiri, kansainvälinen ruohonjuuritason verkostoituminen muiden ilmastotoimijoiden kanssa sekä poliittinen vaikuttaminen ja kampanjat.

Luonto-Liiton Ilmastoryhmä koostuu vapaaehtoisten muodostamista paikallisryhmistä. Paikallisryhmiin ovat tervetulleita kaikki ilmastonmuutoksesta huolestuneet iästä ja osaamisesta riippumatta – sovit mukaan juuri sellaisena kuin olet!

Haluatko tietää lisää? Kiinnostaako jonkin paikallisryhmän tai ilmastojaoston toiminta? Ota yhteyttä Luonto-Liiton vapaaehtoisvastaavaan.

Konkreettinen toiminta luonnossa

Ilmastoryhmässä opitaan luonnossa ja luonnosta! Järjestämme konkreettisia ilmasto- ja monimuotoisuustekoja luonnossa, mm. luonnonhoito- ja ennallistamistalkoita sekä edistämme kestävää matkailua.

Ilmastotoimintaleiri

Ilmastoryhmän tavoitteena on järjestää vuosittain kansainvälinen ilmastotoimintaleiri Suomessa. Vuonna 2022 järjestettiin ensimmäinen ilmastotoimintaleiri Kyyjärvellä. Leirillä oli yli sata osallistujaa kahdeksasta eri maasta ja järjestäjinä useita ympäristöjärjestöjä ja ilmastoliikkeitä.

Kansainvälinen toiminta

Ilmastoryhmän kautta pääset mukaan kansainvälisiin ilmastoliikkeen verkostoihin. Luonto-Liitossa verkostoidutaan ruohonjuuritasolla, eli pyrkimyksenä on tutustua muihin kansalaisjärjestöihin ja ilmastoliikkeisiin. Erityisen läheiset suhteen Luonto-Liitolla on muihin Pohjoismaihin, Baltiaan ja Venäjälle.

Poliittinen vaikuttaminen ja kampanjat

Ilmastoryhmässä pääset mm. osallistumaan lakiesitysten lausuntoihin, vaikuttamaan paikalliseen päätöksen tekoon, järjestämään ja koordinoimaan kampanjoita, osallistumaan vaalikeskusteluun tai vaikka järjestämään mielenosoituksia. Ilmastoryhmä saa myös kutsuja erilaisiin paneeleihin, keskusteluihin ja paikallisiin tapahtumiin.

Voit lahjoittaa myös
  • Suoraan tilillemme FI6215743007100637 viitteellä 5015010200.
  • Mobile Payn kautta numeroon 50523. Lisää kommenttikenttään haluamasi tuen saaja: o LUONTO (Luonto-Liitto, yleinen varainhankinta) o HARMAASUSI (susitoiminta) o HAPPI (ilmastotoiminta) o HONKA (metsätoiminta) o YMPÄRISTÖ (ympäristökasvatus)
  • Syyskuun loppuun saakka soittamalla lahjoitusnumeroomme 0600 10999. Puhelun hinta on 10 € (+ pvm.), josta 9,11 € menee suoraan lahjoitukseen. Puhelun tuotto ohjautuu lasten ja nuorten ilmastotoimintaan.
  • Lähettämällä tekstiviestin, jossa ilmoitat lahjoittamasi summan (5 €, 10 €, 20 €, 30 € tai 40 €) esim. näin: 40 LUONTO numeroon 16588.
  • Liittymällä Luonto-Liiton jäseneksi tai kannatusjäseneksi tai antamalla lahjaksi Luonto-Liiton jäsenyyden. (LINKKI: LIITTYMÄLLÄ – LIITY-sivulle)
  • Muistamalla Luonto-Liittoa testamenttilahjoituksella. Tekemällä testamenttilahjoituksen arvokas lahjasi menee kokonaisuudessaan ilman veroja luonnonsuojelutyöhön ja lasten ja nuorten ympäristökasvatukseen. Kysy lisää: toiminnanjohtaja Riku Eskelinen, 050 572 7782, riku.eskelinen(a)luontoliitto.fi.
Rahankeräyslupamme näet klikkaamalla tästä.